ماجرای مرسدس‌بنزهای S400 تشریفاتی چه بود؟

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا در شبکه‌های مجازی تصویر چند دستگاه مرسدس‌ S کلاس به وزارت خارجه را دیده‌اید. تصویری که از تحویل ۴ دستگاه مرسدس‌بنز S400 خبر می‌داد. حالا در جریان تازه‌ترین خبرها، روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرده که خودروی تشریفاتی جدیدی خریداری نکرده است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ” ر پی انتشار تصاویر و اخبار شائبه برانگیز در خصوص خرید خودروهای میلیاردی  توسط این وزارتخانه ضمن رد هر گونه خرید جدید خودروهای تشریفاتی جهت میهمانان خارجی رسمی کشور به آگاهی می‌رساند خودروهای تشریفاتی که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد، در دولت دهم و به منظور انجام امور تشریفاتی میهمانان اجلاس سران عدم تعهد در تهران سفارش داده شد که ۳۲ دستگاه آن همان زمان تحویل و ۱۴ دستگاه باقیمانده در سال ۹۳ ترخیص شدند و پس از آن هیچ خودروی خارجی تحت هیچ عنوانی از سوی این وزارتخانه خریداری نشده است”.

بنابراین با استناد به بیانیه‌ی اعلام شده، تصویر منتشر شده قدیمی بوده و این محصول جدید مرسدس‌بنز اس کلاس پیش از این خریداری شده است.

S کلاس به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت آلمانی مرسدس‌بنز محسوب می‌شود که اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی به عنوان کلاس مستقل S معرفی شد. پیش از این، لوکس‌ترین اتاق تولیدی مرسدس‌بنز با عناوینی مثل پونتون (Ponton) و فینتایل به فروش رفت. جدیدترین نسل این کلاس با کد اتاق W222/C217/A217 از سال ۲۰۱۳ در بازار جهانی به فروش می‌رود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه