iOS 12 روی ۵۰ درصد از دستگاه‌های اپل نصب شده است

۲۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

هفته پیش یک شرکت تحلیل‌گر اعلام کرد که iOS 12 تقریبا روی ۴۷.۵۴ درصد از دستگاه‌های پشتیبانی شده نصب شده است. کمی بعدتر، امروز خود اپل آمار رسمی نصب این سیستم‌عامل را اعلام کرد.

با توجه به آماری که اپل ارائه کرده، iOS 12 روی پنجاه درصد دستگاه‌های پشتیبانی شده نصب شده است. همچنین ۵۳ درصد از دستگاه‌هایی که از چهار سال پیش تا کنون عرضه شده‌اند، این سیستم عامل را نصب کرده‌اند. iOS 11 نیز طبیعتا دومین نسخه پر استفاده از iOS بوده که روی ۳۹ درصد کل دستگاه‌های اپلی و روی چهل درصد از دستگاه‌های عرضه شده از چهار سال پیش تا کنون، نصب شده است.

نسخه‌های قبل‌تر iOS نیز به ترتیب روی ۱۱ و ۷ درصد از دستگاه‌های اپل نصب شده‌اند. مثل همیشه، درصد نصب آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل در حال رشد است. گرچه مقایسه درستی نیست اما در طرف مقابل، گوگل هنوز آمار رسمی از درصد نصب اندروید پای روی گوشی‌های اندرویدی اعلام نکرده که طبیعتا اگر این آمار اعلام شود کمتر از پنج درصد خواهد بود. شاید اگر پیکسل‌های ساخته شده توسط گوگل فروش بیشتری داشتند، آمار نصب آخرین نسخه‌های اندروید نیز با سرعت بیشتری رشد می‌کرد اما متاسفانه یا خوشبختانه، چنین نیست.

iOS 12 توانسته در سرعت آمار نصب از نسخه قبلی خود پیشی بگیرد. بر اساس آمار رسمی سال گذشته اپل، اوایل ماه اکتبر سال گذشته، iOS 11 روی ۳۸.۵ درصد از دستگاه‌های اپلی نصب شده بود و یک ماه بعد در ماه نوامبر به ۵۰ درصد رسید. از طرف دیگر، iOS 12 هنوز نتوانسته رکورد نصب iOS 10 را بشکند. دو سال پیش در ماه اکتبر، iOS 10 روی ۵۴ درصد از دستگاه‌های اپلی نصب شده بود که نشان از محبوبیت این نسخه از سیستم‌عامل iOS داشت.

از اینکه iOS 12 توانسته از iOS 11 موفق‌تر عمل کند، شوکه نمی‌شویم چراکه جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS توانسته سرعت گوشی‌ها و دستگاه‌های قدیمی اپل را هم بالا ببرد و از همین رو کسانی که آیفون‌های قدیمی‌تر دارند، اشتیاق بیشتری به بروزرسانی iOS 12 نشان می‌دهند.

از نظر سرعت، iOS 12 می‌تواند روی آیفون ۶ پلاس، اپلیکیشن‌ها را ۴۰ درصد سریع‌تر از نسخه قبلی iOS باز کند. کیبرد در این گوشی حالا ۵۰ درصد سریع‌تر باز می‌شود. باز کردن دوربین از صفحه لاک‌اسکرین هم ۷۰ درصد سریع‌تر شده است. علاوه بر این‌ها، انیمیشن‌های سیستم‌عامل نیز روان‌تر و بهتر اجرا می‌شوند و به طور کلی، iOS 12 به شکل محسوسی روی دستگاه‌های قدیمی سریع‌تر است. در مورد اپلیکیشن‌های جانبی نصب شده از اپل استور هم این مورد صادق است و اپلیکیشن‌ها تا دو برابر زودتر از گذشته باز می‌شوند.

شما درباره این نسخه از iOS چه فکر می‌کنید؟ آیا دستگاه خود را به iOS 12 آپدیت کرده‌اید؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه