معاون بانک مرکزی می‌گوید از اول دی ماه گزینه دریافت رمز پویا با پیامک، به درگاه‌های پرداخت اضافه خواهد شد

۲۷ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
رمز دوم پویا

مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، در حساب توییتری خود نوشته که از ابتدای دی ماه، کاربران از طریق فشردن دکمه‌ای در صفحات پرداخت اینترنتی، از طریق پیامک می‌توانند رمز دوم پویا خود را دریافت کنند. در این توییت مشخصا آمده: «برای ارتقای تجربه‌ی کاربری و امکان دریافت رمز دوم پویا با پیامک، از ابتدای دی دکمه‌ی جدید به صفحات پرداخت اینترنتی اضافه خواهد شد و مشتریانی که شماره‌ی همراه خود را به بانک اعلام کرده‌اند، با فشردن این دکمه رمزدوم پویا را ازطریق پیامک دریافت خواهند کرد.»

رمز دوم پویا

افزایش ۴۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری اینترنتی و سرقت از حساب‌های مردم باعث شده مدیران بانک مرکزی و پلیس فتا، بانک‌های کشور را برای عملی کردن این طرح تخت فشار قرار دهند و به همین خاطر اول دی‌ماه به‌عنوان آغاز رسمی این طرح انتخاب شده است. اما در این میان، نه‌تنها بخش زیادی از کاربران هنوز از چگونگی این فرایند آگاه نیستند، بلکه باید به بخش دیگری از افراد اشاره کنیم که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند.

با توجه به این مشکلات، ارائه‌ی رمز یکبار مصرف از طریق پیامک راهکار مناسبی محسوب می‌شود که می‌تواند بهره‌گیری از این طرح را به کار بسیار ساده‌تری بدل کند. البته لازم به ذکر است به نقل از منابع غیر رسمی، موضوع هزینه پیامک‌های حاوی رمز دوم پویا از جمله مسائلی است که ظاهرا هنوز برای آن راهکار مشخصی ارائه نشده است. طبق گزارش برخی منابع خبری، چندین بانک از جمله بانک کارآفرین، رسالت و تاحدودی پست بانک و ایران زمین هنوز زیرساخت لازم را فراهم نکرده‌اند و بانک‌هایی نظیر مسکن با اختلالات بسیار زیادی برای صدور رمز دوم پویا مصرف مواجه هستند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. سارا

    بهتربود قبل اذیت کردن مردم با اون اپلیکیشن های جورواجور … این فکر رو میکردین

  2. omid

    بهترین راه همینه .
    وقعا مسخره ست به ازای هر بانک یه اپ نصب کنیم که فقط رمز بده !!!

  3. داود

    این رمز پویا برای کسانی که خارج از کشور هم هستند با اپلیکیشن قابل دسترسی هست؟

  4. من

    همون هزینه ای که برای ردیابی مجرمین میکردین رو خرج پیامک کنین

    1. مهدی

      پولشو از خودمون میگیرن خیالت راحت.. مثل همیشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه