در قله‌ی کوه فوجی سلفی‌ بگیرید و همان لحظه به اشتراک بگذارید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

فراوانی گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های همراه‌، نیاز به اینترنت در هر مکانی را به موضوعی مهم تبدیل کرده است؛ طوری که حتی کوهنوردان هم نیاز به اینترنت دارند.

ژاپن می‌خواهد تمام کوهستان بزرگ فوجی را به وای-فای مجهز کند.

اگر قصد دارید کوهنوردی کنید و به اینترنت هم دسترسی داشته باشید، مقصد کوهنوردی‌تان را «کوهستان فوجی» انتخاب کنید. شاید بالا رفتن ۳۷۷۶ متر برای پیدا کردن یک اینترنت خوب کمی سخت به نظر برسد، اما حداقل از سرعت بالای اینترنت‌اش مطمئن هستید.

مسوولان استان‌های «یاماناشی» و «شیزووکا» ژاپن که کوهستان فوجی در آن قرار دارد، در قله‌ی این کوه فرستنده‌های وای-فای قرارداده‌اند. انجام این عمل، با هدف جذب توریست بیشتر انجام شده است.

Fuji

هشت نقطه‌ی مختلف در کوه فوجی قرار است به فرستنده‌های اینترنت مجهز شوند. شرکت NTT Docomo که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی ژاپن است، راه‌اندازی این پروژه را با همکاری سازمان‌های محلی بر عهده گرفته.

وزارت محیط زیست کشور ژاپن اخیرا گزارش داده است که بیش از ۲۸۵ هزار نفر در سال گذشته از کوهستان فوجی بالا رفته‌اند؛ کوهستانی که یک آتش‌فشان فعال است. مسوولان ژاپن امیدوارند تا با ارایه‌ی اینترنت در این کوهستان، به کسانی که می‌خواهند هم‌زمان از کوه بالا بروند و عکس‌های‌شان را به اشتراک بگذارند کمک کرده باشند.

یکی از مسوولان استان یاماناشی گفته که امیدوار است مردم از این سرویس، برای گرفتن اطلاعات آب و هوا و ایمنی هم در حال صعودشان استفاده کنند.

منبع: Daily Dot

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه