در کنفرانس فردا شب گوگل چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

در دو ماه گذشته شرکت‌های اپل، سامسونگ، سونی و موتورولا گوشی‌های جدید خودشان را معرفی کرده‌اند و اکنون نوبت به شرکت گوگل رسیده است.

این شرکت فردا برنامه‌ای را برای معرفی گوشی‌های نکسوس جدید برگزار می‌کند که قرار است با اندروید ۶.۰ راهی بازار شوند. در کنار معرفی این گوشی‌ها در شایعات گفته شده که گوگل قصد دارد کروم‌کست جدید را هم را معرفی کند. خیلی‌ها منتظر کنفرانس فردا شب شرکت گوگل هستند و انتظارات بالایی از آن دارند. با توجه به شایعات منتشر شده می‌توان حدس زد که در برنامه فردا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

شرکت گوگل فردا شب از گوشی‌های نکسوس جدید و نسل دوم کروم‌کست رونمایی می‌کند.

۱. معرفی نکسوس ۵X

شرکت ال‌جی دو سال پیش گوشی نکسوس ۵X را معرفی کرد. این شرکت بار دیگر در حال ساخت یک نکسوس جدید است. تا این لحظه مشخص شده که این گوشی نکسوس ۵X نام دارد. گوشی اندروید ۵X یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی خواهد داشت که از وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. درحالی که خیلی‌ها انتظار داشتند صفحه نمایش این گوشی از وضوح بیشتری برخوردار باشد، کیفیت Full HD بسیار مناسب است و باعث می‌شود که باتری کمتر مصرف شود.

به احتمال زیاد این گوشی دارای سنسور تشخیص اثر انگشت خواهد بود. در تصاویر لو رفته از نکسوس ۵X، یک حلقه نقره‌ای رنگ در پشت آن دیده می‌شود که به احتمال زیاد مربوط به سنسور تشخیص اثر انگشت می‌شود. در ادامه اطلاعات لو رفته از این گوشی، مشخص شده که یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن قرار گرفته است.

گوشی نکسوس ۵X از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۸ بهره می‌برد و ۲ یا ۳ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته خواهد شد. به احتمال زیاد ال‌جی این گوشی را در مدل‌هایی با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت راهی بازار می‌کند.

CMkym0QWEAIsCsJ.0

باید به این موضوع هم اشاره کرد که این گوشی از USB Type-C بهره می‌برد. استفاده از این پورت هنوز در بسیاری از گوشی‌ها رواج پیدا نکرده، اما گوشی‌های نکسوس به خوبی آینده تلفن‌های همراه را به نمایش در می‌آورند و نشان می‌دهند که در چند سال بعد گوشی‌ها با چه استانداردهایی راهی بازار می‌شوند.

طراحی این گوشی شباهت زیادی به نکسوس ۵ دارد. پنل جلویی آن مشکی است و پنل پشت آن در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. هنوز مشخص نیست که این گوشی‌ها در چه تاریخ و با چه قیمتی راهی بازار می‌شوند. با توجه به سیاست‌های گوگل در عرضه گوشی‌های نکسوس، این محصول باید با قیمت پایینی راهی بازار شود. البته نکسوس ۶ که سال گذشته راهی بازار شد، با قیمت ۶۴۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

براساس اطلاعات منتشر شده، گوشی نکسوس ۵X با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. ال‌جی گوشی نکسوس ۴ را با قیمت ۲۹۹ دلار و گوشی نکسوس ۵ را با قیمت ۳۴۹ دلار راهی بازار کرده بود.

nexus-google-lg-hua-1

۲. معرفی گوشی نکسوس ۶P

گوگل گوشی نکسوس ۶ را با همکاری موتورولا راهی بازار کرد. اکنون یک سال از عرضه آن گوشی می‌گذرد و گوگل تصمیم گرفته که نسل جدید این محصول را با همکاری شرکت هوآوی تولید کند. تا این لحظه اطلاعات زیادی از این گوشی منتشر شده است.

این گوشی از نظر طراحی شباهتی به نکسوس ۶ ساخته موتورولا ندارد. نکسوس هوآوی یک بدنه مستطیل شکل، مانند سایر محصولات موجود در بازار دارد که لبه‌های خمیده برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی هم از سنسور تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد و همانند نکسوس ۵X یک دایره در پشت آن دیده می‌شود که مخصوص این کار است. البته مکان قرار گرفتن این دکمه عجیب است و باعث شده که استفاده از آن کمی سخت باشد.

هوآوی برای این محصول از یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی استفاده کرده که وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را به نمایش در می‌آورد. به همین دلیل این گوشی می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به نمایش در بیاورد.

برای گوشی ۶P از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و سه گیگابایت رم استفاده شده است. به احتمال زیاد این محصول در سه مدل با حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت راهی بازار خواهد شد. همچنین USB Type-C هم روی آن دیده می‌شود.

تاریخ عرضه و قیمت این محصول هنوز مشخص نشده و احتمال دارد که فردا قیمت آن اعلام شود. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که هوآوی در کشور آمریکا چندان شناخته شده نیست و برای اینکه بتواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند، باید قیمت قابل قبولی برای محصول جدیدش در نظر بگیرد.

CMkym0QWEAIsCsJ.0

۳. اندروید ۶.۰

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که گوشی‌های جدید نکسوس به واسطه آن عرضه می‌شوند، اندروید ۶.۰ است. اندروید ۶.۰ یا مارشمالو تا مدتی دیگر به شکل رسمی از سوی گوگل منتشر می‌شود. به احتمال زیاد گوگل در برنامه فردا چند ویژگی جدید این سیستم عامل را هم معرفی خواهد کرد. تا اینجا مشخص شده که در اندروید ۶.۰ قسمت اجازه دسترسی به برنامه‌ها بسیار بهبود پیدا کرده، مدیریت باتری با ویژگی‌های جدید همراه شده و امکان Copy و Paste کردن هم راحت‌تر شده است.


۴. دو کروم‌کست جدید
شرکت گوگل دو سال پیش بود که کروم‌کست را معرفی کرد و سرویس‌های مختلفی برای آن عرضه شد. البته در حالت کلی چیزی درباره این محصول تغییر نکرد. همچنان این دستگاه یک محصول عجیب است که به پورت HDMI تلویزیون متصل می‌شود و می‌تواند موسیقی و ویدیو پخش کند یا می‌تواند تصویر صفحه نمایش تبلت یا گوشی شما را به تلویزیون انتقال دهد.

به احتمال زیاد گوگل در مراسم فردا شب نسل دو کروم‌کست را معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که گوگل سعی کرده این محصول را با ظاهری معمولی‌تر خلق کند یا اندازه کوچک‌تری برای آن در نظر بگیرید. تا این لحظه تنها یک تصویر بی‌کیفیت از کروم‌کست‌های جدید به بیرون درز کرده‌اند.

cc.0

با توجه به اطلاعات منتشر شده این دستگاه از وای-فای ۸۰۲.۱۱ac بهره می‌برد که سرعت بیشتری به همراه دارد و می‌تواند از شبکه‌های ۵GHz پشتیبانی کند. به نظر می‌رسد نرم‌افزار این محصول که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده به‌روزرسانی خواهند شد. گوگل این محصول را با قیمت کمی راهی بازار خواهد کرد و احتمالا کمتر از ۳۵ دلار قیمت خواهد داشت.


۵. کروم‌کست صوتی

کروم‌کست صوتی، محصول جدیدی از خانواده کروم‌کست‌ها به حساب می‌آید. با این دستگاه می‌توان به رادیو و رسانه‌های صوتی مختلف دسترسی داشت. این دستگاه به احتمال زیاد همانند کروم‌کست‌های دیگر خواهد بود که به جای متصل شدن به پورت HDMI به بلندگوهای مختلف وصل خواهد شد. این دستگاه را می‌توان به سیستم‌های صوتی گوناگون متصل کرد و به وسیله آن به موسیقی گوش داد.

یکی از شرکت‌هایی که از این کروم‌کست پشتیبانی می‌کند، Spotify است. به احتمال زیاد در آینده سرویس‌های دیگری مانند Pandora و Deezer هم به آن اضافه می‌شوند. از این کروم‌کست هم اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

chromcast-1-2

فردا شب برای علاقه‌مندان به گوگل شب هیجان‌انگیزی خواهد بود. سرویس‌های جدید در کنار محصولات تازه می‌توانند نظر خیلی‌ها را به سمت خودشان جلب کنند.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه