ده فیلم برتر سال ۲۰۱۵ از دیدگاه خالق متال گیر

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

«هیدئو کوجیما»، خالق مجموعه بازی‌های متال گیر، چند ماهی است که از شرکت بازی‌سازی کونامی جدا شده و برای خودش یک استودیوی بازی‌سازی مستقل دست و پا کرده است. کوجیما که در حال حاضر زیر نظر شرکت سونی فعالیت می‌کند و می‌خواهد بازی بعدی‌اش را برای کنسول پلی‌استیشن۴ بسازد، برای خودش یک شبکه‌ی یوتیوبی به راه انداخته است.

هیدئو کوجیما به عنوان یک منتقد حرفه‌ای فیلم هم در ژاپن شهرت دارد.

شبکه‌ی یوتیوبی کوجیما،‌ برنامه‌ای به اسم Hideo Tube را پخش می‌کند. این برنامه قرار است هر چند وقت یک بار پخش شود و کوجیما در آن از پیشرفت پروژه‌های‌اش بگوید. اولین قسمت برنامه‌ی Hideo Tube دو سه روز پیش پخش شد. کوجیما در این قسمت از برنامه، از طرفداران‌اش درخواست کرد که اگر می‌خواهند این برنامه ادامه پیدا کند، مشترک شبکه‌ی یوتیوبی‌اش شوند.

اولین قسمت از برنامه‌ی Hideo Tube، به بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ از نظر کوجیما پرداخته است. تهیه‌کننده‌ی مجموعه بازی‌های متال گیر، قبل از اینکه درباره‌ی فیلم‌های مورد علاقه‌اش در سال ۲۰۱۵ صحبت کند، کمی از فیلم‌های خوب سال گذشته می‌گوید. این موضوع که هیدئو کوجیما طرفدار بزرگ صنعت سینما است از کسی پنهان نیست. حتی اگر به صفحه‌ی توییتر کوجیما نگاهی بیندازید، می‌توانید این جمله را در توضیحات خودش ببینید: “۷۰ درصد بدن من از فیلم تشکیل شده است.”

hideo-tube-kojima

قسمت اول برنامه‌ی Hideo Tube به برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ می‌پردازد.

هیدئو کوجیما در کنار اینکه به عنوان خالق مجموعه بازی‌های متال گیر شناخته می‌شود، به عنوان یک منتقد حرفه‌ای فیلم هم در ژاپن شهرت دارد. کوجیما در نشریات سینمایی ژاپن می‌نویسد و صحبت‌های او درباره‌ی فیلم‌ها، در روی پوسترها و جلد نسخه‌های ژاپنی فیلم‌ها هم چاپ می‌شوند.

می‌توانید در ادامه، ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۵ را از نگاه کوجیما ببینید. فقط در نظر داشته باشید که تاریخ اکران فیلم‌ها در ژاپن متفاوت است؛ یعنی فیلم‌هایی مثل Whiplash یا Locke تازه سال گذشته در ژاپن اکران شدند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

۱۰. Star Wars: The Force Awakens

۹. Fires on the Plain

۸. Straight Outta Compton

۷. The Intern

۶. Shaun the Sheep the Move

۵. Nightcrawler

۴. Locke

۳. Kingsman: The Secret Service

۲. Whiplash

۱. Mad Max: Fury Road

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، به شبکه یوتیوبی استودیوی تازه‌ تاسیس کوجیما پروداکشنز سر بزنید و قسمت اول برنامه‌ی Hideo Tube را ببینید.

شبکه‌ی یوتیوب Kojima Productions

قسمت اول برنامه‌ی Hideo Tube

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Polygon

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar behnam

    منم با انتخاباش موافقم
    فیلم بین خیلی خوبیه و با توجه به فیلم هایی که انتخاب کرده ادم فوق العاده احساسی و رومانتیک و عاشق موسیقی باید باشه

  2. Avatar Ali

    او ادبیات خوانده و در نظرش مجموعه‌ی متال‌گیر بهترین اثر ادبی تاریخ است….

  3. Avatar پیمان

    اینو از کجا پیدا کردید خدایی؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه