نگاهی به دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دوربین گلکسی اس 9

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس معرفی شدند. همان‌طور که انتظار داشتیم، این دو گوشی از دوربین‌های بسیار جذابی بهره می‌برند. در ادامه، نگاهی به ویژگی‌های این دوربین‌ها می‌اندازیم. البته توجه داشته باشید که در اینجا قصد بررسی دقیق ویژگی‌های این دوربین‌ها را نداریم بلکه فقط می‌خواهیم نگاهی گذرا به تعدادی از قابلیت‌های این دوربین‌ها بیندازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:           تصاویر و ویدیوهای اختصاصی دیجی‌کالا مگ از گلکسی اس ۹ را ببینید

                                 ویژگی های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

بدون شک مهم‌ترین ویژگی دوربین گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، دیافراگم متغیر آن‌ها است. گلکسی اس ۹ از دوربین تکی بهره می‌برد و اس ۹ پلاس از دوربین دوگانه. لنز دوربین اس ۹ و یکی از لنزهای دوربین اس ۹ پلاس مجهز به دیافراگم متغیر است. این یعنی کاربران می‌توانند با توجه به محیط‌ها و نورهای مختلف، برای گشودگی دریچه‌ی لنز یکی از موارد f/1.5 و f/2.4 را انتخاب کنند. هرچه این عدد پایین‌تر باشد، به منزله‌ی ورود نور بیشتر به سنسور و عمق میدان کمتر است. کاربران برای تنظیم دیافراگم می‌توانند از حالت خودکار یا دستی استفاده کنند. همان‌طور که گفتیم فقط یکی از لنزهای دوربین اس ۹ پلاس مجهز به دیافراگم متغیر است و لنز دیگر که برای زوم است، از دیافراگم ثابت f/2.4 بهره می‌برد. سنسور دوربین گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از نوع ۱۲ مگاپیکسلی است و لنزهای آن‌ها هم مجهز به لرزش‌گیر هستند. البته نباید دوربین سلفی را از قلم بیندازیم که از سنسور ۸ مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم F/1.7 بهره می‌برد.

سنسور این دوربین‌ها تا حد زیادی پیشرفت کرده است و بنا به گفته‌ی سامسونگ، به لطف تکنولوژی پیشرفته‌ی این سنسورها و گشودگی دیافراگم بیشتر، ۶۰ درصد نور بیشتری وارد سنسور می‌شود که این موضوع تأثیر به سزایی در افزایش کیفیت نهایی عکس‌ها دارد. از دیگر ویژگی‌های این سنسور باید به حافظه‌ی اختصاصی آن اشاره کنیم که می‌تواند با ترکیب ۱۲ عکس، نویزهای عکس نهایی را کاهش و جزییات آن را افزایش دهد.

از دیگر قابلیت‌های جالب‌توجه دوربین گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، امکان فیلم‌برداری با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۷۲۰p و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰p است. سامسونگ با این کار توانسته در برابر دوربین گوشی‌های سونی از جمله اکسپریا XZ1 قد علم کند. گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از قابلیت «تشخیص حرکت» (Motion Detection) هم بهره می‌برند. برای استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند بخشی از منظره را مشخص کنند تا به‌محض ایجاد حرکت در آن بخش، دوربین گوشی فیلم‌برداری را آغاز کند.

درنهایت باید به قابلیت AR Emoji اشاره کنیم که شبیه به قابلیت انیموجی آیفون ۱۰ است. این گوشی‌ها با بررسی خصوصیات چهره‌ی کاربر، یک آواتار سه‌بعدی مشابه چهره‌ی کاربر ایجاد می‌کنند و با توجه به حالت‌های صورت، می‌توان انیمیشین‌های مختلفی را ضبط کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar پویا

    سونی هم خوب حالشو گرفت! احتمالا حدس زده بود از اونجایی که همیشه تکنولوژیهای به کار رفته در محصولات بقیه کمپانیها برای سامسونگ جذابه و دوس داره حتما در محصول بعدی اون رو داشته باشه سونی کیفیت رو چند برابر کرد تا یکم سامسونگ رو سورپرایز کنه.

  2. Avatar علیرضا قربانعلیزاده

    باید بگم که دوربین xz1 سوپراسلوموشن نیستو اون xz permium که این قابلیتو داره بعدم که سونی با معرفی xz2نشون داد هنوز توی بالاترین فریم با بیشترین کیفیت حرف اولو میزنه.

    Xz2=960fps+1080p????

    1. Avatar minion

      ولی فقط واسه ۰.۲ثانیه…شاید سونی اگه زمان میبرد بالا کارایی بهتری داشت. ولی جدای از جبهه گیری های برندی، من حیث المجموع من خودم +S9 میپسندم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه