وقتی دکتر فرانکشتاین گوشی هوشمند می‌سازد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

معمولا بسیاری از خوره‌های تکنولوژی، به‌طور کامل از گوشی هوشمندشان راضی نیستند و اگر امکانش را داشتند، تغییراتی در آن می‌دادند. چون داشتن آرزوی محال، محال نیست، در این مطلب تصمیم گرفتیم مانند دکتر فرانکشتاین، گوشی هوشمند رویایی و البته کاملا تخیلی خودمان را، با استفاده از ۱۴ قطعه از ۸ گوشی مختلف بسازیم. البته حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که این انتخاب‌ها کاملا سلیقه‌ای است و ویژگی‌های گوشی هوشمند رویایی هرکسی بدون شک با دیگری تفاوت خواهد داشت.

طرح جلوی گوشی شیائومی Mi Mix

گوشی هوشمند شیائومی Mi Mix

به‌غیراز بخش پایین موبایل، شیائومی Mi Mix کم‌وبیش حاشیه‌هایی باریک‌تر نسبت به صفحه‌نمایش گلکسی اس ۸ دارد که باعث می‌شود این گوشی هوشمند با داشتن صفحه‌نمایشی بزرگ، ظاهری جذاب داشته باشد.

رنگ مشکی براق آیفون ۷

آیفون 7

باوجود این‌که رنگ مشکی براق گلکسی اس ۸ خوب است، اما هیچ رنگی به جذابیت مشکی براق آیفون ۷ موسوم به «جت بلک» (jet black) نیست.

صفحه‌نمایش ۴K سونی Xperia XZ Premium

گوشی هوشمند سونی Xperia XZ Premium

نمایشگر ۱۰۸۰ خیلی هم خوب است؛ مانند نمایشگرهایی که در گوشی‌های آیفون ۷ پلاس و وان‌پلاس ۵ وجود دارند. اما حالا که داریم گوشی رویایی‌مان را می‌سازیم، چرا بهترین را انتخاب نکنیم؟ به همین خاطر انتخاب ما صفحه‌نمایش ۴K در گوشی سونی Xperia XZ Premium خواهد بود.

دوربین گلکسی اس ۸

گوشی هوشمند گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ از دوربین دوتایی استفاده نمی‌کند، درحالی‌که بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار مانند ال‌جی G6، وان‌پلاس ۵ و آیفون ۷ پلاس از چنین سیستمی بهره می‌برند. بااین‌وجود، دوربین گلکسی اس ۸ بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند است. گلکسی اس ۸ با این که دوربین دوتایی ندارد، حتی می‌تواند کارهایی را انجام دهد که دوربین‌های دوتایی انجام می‌دهند؛ مانند حالت پرتره در گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و آیفون ۷ پلاس.

حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۵

گوشی هوشمند وان‌پلاس 5

اول از همه، حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۵ در جلوی گوشی قرار دارد، که به‌صورت کلی کار با آن راحت‌تر از حسگر اثر انگشت گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۸ و ال‌جی G6 است که در پشت گوشی قرارگرفته‌اند. دوم، حسگر اثر انگشت وان‌پلاس ۵ سریع‌ترین و دقیق‌ترین در بین گوشی‌های هوشمند است.

ضدآب بودن گلکسی اس ۸ و ال‌جی G6

گوشی هوشمند G6

گوشی شما شاید تنها یک‌بار درون آب بیفتد؛ ولی برای همان یک بار هم بهتر است ویژگی مقاومت در برابر آب را داشته باشد تا مجبور نشوید یک گوشی جدید بخرید. گوشی‌های گلکسی اس ۸ و ال‌جی G6 دارای بالاترین استاندارد مقاومت در برابر آب در بین گوشی‌های موبایل، یعنی IP68 هستند؛ بدین معنی که می‌توانند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورند. آیفون ۷ هم در برابر آب مقاوم است، اما نه به‌اندازه‌ی اس ۸ یا G6. آیفون ۷ گواهینامه‌ی IP67 دارد که به معنای مقاومت این گوشی در برابر آب تا عمق ۱ متری برای ۳۰ دقیقه است. این تفاوت خیلی بزرگی نیست، اما بهتر است که گوشی فرضی ما از جدیدترین امکانات برخوردار باشد.

آخرین نسخه اندروید با پیکسل لانچر گوگل

گوشی هوشمند گوگل پیکسل

در زمینه‌ی سیستم‌عامل، اندروید خالصی که همراه با پیکسل لانچر روی گوشی گوگل پیکسل قرار دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها است. اندروید خالص جدیدترین آپدیت‌های را مستقیما از گوگل دریافت می‌کند و پیکسل لانچر هم ظاهر تمیز و مدرنی دارد. سیستم‌عامل iOS هم تمیز و مدرن است اما با آن نمی‌توانیم آیکون اپ‌ها را هر جا که دوست داشتیم قرار بدهیم. همچنین در اندروید با استفاده از App Drawer می‌توانیم آیکون برنامه‌هایی را که زیاد استفاده نمی‌کنیم، پنهان کنیم. علاوه بر این، اندروید برای مدیریت و دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها نسبت به iOS راحت‌تر است.

اپ استور اپل

اپل اپ استور

استفاده از اندروید و لانچر گوگل پیکسل همراه با اپ استور اپل واقعا فوق‌العاده خواهد بود. افرادی که با هر دو سیستم‌عامل کار کرده‌اند گاهی احساس می‌کنند طراحی اپ‌ها در iOS کمی بهتر از اندروید است. به‌طور مثال اپ توییتر در iOS گزینه‌ی منو را در پایین قرار داده که انگشت شصت را راحت‌تر می‌توان روی آن قرار داد. اما همین اپ در اندروید گزینه‌ی منو را در بالا قرار داده که کمی کاربر را سردرگم می‌کند. این فقط یک مثال بود. خیلی از اپ‌ها در هر دو محیط طراحی مشابهی دارند، اما در این میان اپ‌هایی هم هستند که در هر پلتفرم از طراحی متفاوتی استفاده می‌کنند. در این گونه موارد معمولا طراحی اپ‌ها در iOS بهتر است.

۸ گیگابایت حافظه‌ی رم وان‌پلاس ۵

گوشی هوشمند وان‌پلاس 5

۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در گوشی موبایل ۵۴۰ دلاری وان‌پلاس ۵، به معنای عملکردی سریع هنگام کار کردن با اپ‌های مختلف است. بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار امروزی، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم دارند. حافظه‌ی رم بیشتر، موجب سریع و روان بودن گوشی هنگام کار با چندین اپلیکیشن (مالتی‌تسکینگ) می‌شود. این حافظه مانند یک جیپ پشتی برای گوشی است که می‌تواند چیزهایی نظیر اپ‌های تازه باز شده را ذخیره کند تا هر وقت خواستید دم دست شما باشند و بتوانید دوباره از آن‌ها استفاده کنید. هرقدر حافظه‌ی رم بیشتری داشته باشید، اپ‌های بیشتری را می‌توانید در پس‌زمینه باز نگه‌دارید؛ بدون این‌که در سرعت گوشی شما تاثیر منفی داشته باشند.

پردازنده‌ی A10 در آیفون ۷

طبق بنچ‌مارکی از سایت Trusted Reviews، پردازنده‌ی A10 در آیفون ۷ با اختلاف کمی از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و وان‌پلاس ۵ بهتر عمل می‌کند.

شارژ بی‌سیم گلکسی اس ۸ و ال‌جی G6

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ویژگی خوبی است. می‌توانیم روی میز کار، موبایلمان را در داک شارژ بی‌سیم قرار دهیم و هرگز نگران تمام شدن شارژ گوشی نباشیم. مسلما وصل کردن گوشی به شارژر با کابل کار چندان سختی نیست، ولی در کل شارژ بی‌سیم برای افراد تنبل بهتر است. در ضمن فراموش نکنید که این گوشی رویایی ما است و اصلا نباید برای شارژ کردنش به زحمت بیفتیم.

شارژ سریع وان‌پلاس ۵

برای شارژ با سیم، بهترین راه‌حل استفاده از تکنولوژی شارژ سریع وان‌پلاس ۵ به نام Dash Charging است. این تکنولوژی گرمای حاصل از شارژ را درون آداپتور نگه می‌دارد. در نتیجه دمای وان‌پلاس ۵ هنگام شارژ  بالا نمی‌رود و عملکرد و سرعت شارژ آن کاهش پیدا نمی‌کند.

باتری بزرگ ایسوس ZenFone 3 Max
ایسوس ZenFone 3 Max

ZenFone 3 Max ممکن است بهترین عملکرد باتری را نداشته باشد، اما بزرگ‌ترین باتری را در مقایسه با بسیاری از آخرین گوشی‌های هوشمند امروزی دارد. باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی ZenFone 3 Max همراه با بهینه‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جانب گوگل پیکسل، گلکسی اس ۸ یا آیفون ۷، احتمالا به مدت دو یا سه روز دوما می‌آورد.

قیمت وان‌پلاس ۵

البته می‌توانستیم قیمت یک موبایل خیلی ساده را انتخاب کنیم. اما ازآنجایی‌که خواستیم این فهرست کمی واقع‌گرایانه‌تر باشد، قیمت ارزان‌ترین پرچم‌داری را انتخاب می‌کنیم که به تازگی روانه‌ی بازار شده است. به همین دلیل به‌عنوان آخرین ویژگی این موبایل فرضی، قیمت ۴۷۰ دلاری وان‌پلاس ۵ را انتخاب کردیم.

منبع: ‌Business Insider

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد رضا

    اگه بخوام کامل تر کنم مطلب شما رو اینارو اضافه میکنم
    امنیت blackberry keyone
    باتری lg xpower 2017(باتری ۴۴۰۰ )
    رابط کاربری galaxy s8
    حسگر عنبیه galaxy s8
    البته اینم بگم که اگه واقعا یه گوشی رویایی بخوایم داشته باشیم باید مشخصات جدید روخودمون خلق کنیم

  2. Avatar علی کنگرانی

    من برام جالبه که سونی از زد۳ داره ip68 میزنه بعد توی زد آب سامسونگ و الجی نوشتین

  3. Avatar مرتضی

    سونی Xperia xz premium هم گواهینامه IP68 داره.پس چرا ننوشتین؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه