چطور دکوراسیون بهاری را به خانه بیاوریم؟

۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
بهترین روش اجرای دکوراسیون بهاری برای نوروز

با نزدیک شدن بهار و حس بوی خوش تازگی و عطر شکوفه‌ها، وارد کردن این فصل تازه به خانه می‌تواند طراوت بیشتر و حال و هوای سرزنده‌تری را نیز به دکوراسیون شما به ارمغان بیاورد. شاید افراد بسیاری به تغییر دکوراسیون خانه خود با توجه به آمدن فصل جدید، بی‌توجه باشند، ولی انجام راهکارهای ساده و کم دردسر علاوه بر آنکه فضای داخلی را با محیط خارجی همگام می‌سازد، با ایجاد تنوع روحیه شما را هم بهبود می‌بخشد. پس حال زمان آن است که با ۱۰ ترفند ساده و کاربردی، دکوراسیون بهاری را به خانه خود بیاورید.

رنگ سفید در دکوراسیون بهاری

دکوراسیون بهاری سفید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون خانه نشانی از پاکیزگی و تازه شدن به همراه دارد. همچنین این رنگ می‌تواند در دکوراسیون بهاری جلوه بسیاری داشته باشد و فصل نو را یادآور شود. اگر در حال حاضر از ترکیب رنگی تیره در فضای خانه خود استفاده کرده‌اید، وقت آن رسیده است که آنها را با رنگ سفید جایگزین کنید. اگر مبلمان خانه‌تان تیره‌رنگ است، استفاده از کوسن‌های سفید یا رانر و رومیزی سفید رنگ روی میز جلو مبلی و میز ناهارخوری می‌تواند تا حدی از تیرگی آنها بکاهد.

دکوراسیون رنگین کمانی

دکوراسیون رنگی برای بهار

در روزهای بهاری که پا به دل طبیعت بگذارید، با طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف روبرو می‌شوید که به دلیل وجود شکوفه و گل‌های متنوع و زیبا این رنگین کمان را به وجود آورده‌اند. پس چرا از این رنگین کمان را در دکوراسیون بهاری خود استفاده نکنید؟ برای این منظور لزومی ندارد حتما تمام فضای خانه را تغییر دهید. چیدمان وسایل مختلف مثل ظروف شیشه‌ای با رنگ‌های متنوع در کنار هم و حتی روی یک شلف یا گوشه‌ای از خانه، می‌تواند نشان دهنده این نوع طراحی برای شما باشد.

وسایل طرح‌دار

تغییر دکوراسیون نوروز

با توجه به آنچه گفته شد، بهتر نیست این بار طرح‌های اصلی طبیعت را به دکوراسیون وارد کنیم؟ حتما شما هم در فروشگاه‌ها، مجلات یا حتی مدل‌های دکوراسیونی مختلف پارچه‌های طرح‌دار را دیده‌اید. استفاده از طرح‌های گل و گیاه، پرندگان و هر آنچه که رد و نشانی از طبیعت و سرزندگی داشته باشد، برای دکوراسیون بهاری مناسب خواهد بود. برای این منظور می‌توانید بخشی از دیوار خانه خود را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید، از مبل تک با پارچه خاص استفاده کنید یا انواع مدل کوسن را روی مبل قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بهاری

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه

از آنجایی که گیاهان یکی از اصلی‌ترین عناصر طبیعی به شمار می‌روند، حضور آنها در فضای داخلی خانه هم نشان دهنده بهار و طبیعت خواهد بود. اگر در حال حاضر باغچه خانگی کوچکی را مدیریت می‌کنید، می‌توانید تعداد گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی خود را افزایش دهید و گیاهان گل‌داری مانند بگونیا، بنفشه آفریقایی، کالانگوئه، شمعدانی، آنتوریوم، ارکیده و مانند آنها را به عنوان اعضای جدید خانه معرفی کنید. گلدان‌ها را در فضاهای مختلف خانه قرار دهید و از طبیعت خانگی خود لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که گیاهان، موجودات زنده‌ای هستند که نیازهای خاصی دارند، پس باید به تامین نیازهای آنها مانند نور، خاک، آب و رطوبت توجه داشته باشید.

وسایل چوبی

استفاده از وسایل چوبی در دکوراسیون خانه

چوب را می‌توان یکی از متریالی دانست که نشانی از طبیعت به همراه دارد. امروزه در بسیاری از طراحی‌ها می‌توانید عنصر چوب را در وسایل و کاربردهای مختلف مشاهده کنید، خصوصا در سبک دکوراسیون بوهو، تلفیقی و روستیک عنصر چوب جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. شما هم با احترام به این عنصر طبیعی، به دنبال دکوراسیون چوبی متنوعی باشید که بتواند گرما و حس زنده بودن چوب را به خانه‌ی بهاری‌تان وارد کند. اگر قصد خرید وسیله جدیدی را ندارید، با آموزش روش‌های ساخت وسایل دکوری، آویزهای دیواری و حتی گلدان‌های خاص رومیزی از وسیله‌های دست‌ساز خودتان استفاده کنید.

گل‌های طبیعی

استفاده از گل‌های طبیعی در دکوراسیون بهاری

همه گیاهان گل‌دار را نمی‌توان به صورت گلدانی و به عنوان گیاه چندساله در خانه نگهداری کرد و به همین دلیل جایگاه گل‌های شاخه بریده در خانه اهمیت پیدا می‌کند. این گل‌های طبیعی در گل‌فروشی‌ها به فروش می‌رسند و می‌توانید با توجه به علاقه شخصی یا حتی ترکیب رنگی مورد نظر، اقدام به خرید آنها کنید. توجه داشته باشید که گل‌های طبیعی شاخه‌ای هم به مراقبت نیاز دارند، آب گلدان را هر روز تعویض کنید و آنها را در محل خنک خانه قرار دهید. بهتر است برای انتخاب گل از رنگ‌هایی استفاده کنید که در دکوراسیون فعلی‌تان وجود ندارد. برای مثال در دکوراسیون سفید، رنگ زرد یا صورتی گل جلوه بیشتری خواهد داشت.

مبلمان حصیری

استفاده از مبلمان حصیری برای تغییر دکوراسیون نوروز 1403

ممکن است شما مبلمان حصیری را تنها در حیاط و باغ دیده باشید، ولی چه اشکالی دارد که این وسایل را به فضای داخلی هم وارد کنید؟ حتی استفاده از آنها در دکوراسیون بهاری به دلیل همین ذهنیت هم می‌تواند جلوه‌گر طبیعت باشد، پس با خیال راحت به سراغ استفاده از این مبلمان بروید. حتی استفاده از یک مبل تک‌نفره یا صندلی حصیری برای میز ناهارخوری هم تاثیرگذار خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که وسایل حصیری در هر سبکی قابل استفاده نیستند، مثلا این مبلمان در سبک کلاسیک تصوری که شما دارید را بر جای نمی‌گذارند.

رنگ‌های ملایم یا پاستلی

دکوراسیون پاستلی

یکی دیگر از ترکیب رنگی‌های مناسب برای دکوراسیون بهاری، رنگ‌های ملایم یا به اصطلاح پاستلی است. این رنگ‌ها هم در دسته رنگ‌های روشن قرار می‌گیرند و شامل رنگ لیمویی، صورتی کمرنگ، یاسی، گلبهی، کرم، آبی آسمانی، سبز روشن و مانند آنها است. رنگ‌های پاستلی و ملایم را می‌توانید در هر دکوراسیونی وارد کنید. برای مثال اگر ترکیب رنگ خانه شما طوسی و قرمز باشد، رنگ‌های گلبهی یا طوسی روشن نشانی از دکوراسیون بهاری را به همراه خواهد داشت.

اکسسوری‌ها در دکوراسیون بهاری

استفاده از اکسسوری در دکوراسیون

هرگز در خانه خود اهمیت وجود اکسسوری‌ها یا همان وسایل تزیینی را دست کم نگیرید. این لوازم دکوری چه در دکوراسیون بهاری و چه در هر دکوراسیون دیگری با سبک و رنگ مختلف، تکمیل‌کننده فضا هستند و می‌توانند نشان دهنده شخصیت و علایق شما باشند. مزیت اکسسوری آن است که به راحتی قابل تعویض است و می‌توانید به سادگی آن را برای فصول مختلف استفاده کنید. همان‌طور که کوسن‌های بافتنی یا پتوها برای فصل سرد مناسب هستند، می‌توانید اکسسوری‌های دیگری مانند کوسن‌های توری، گل‌های مصنوعی، لوازم حصیری یا وسایل تزیینی چوبی را برای فصل بهار به کار ببرید.

پرده و ورود نور

اهمیت پرده در دکوراسیون

زمانی که نسیم خنک بهاری و آفتاب خوش این روزها شهر را پر کرده است، سعی کنید با باز کردن پنجره‌ها و کنار زدن پرده‌ها اجازه ورود این حس و حال تازه را به فضای داخلی خانه خود بدهید. اگر عادت ندارید پرده‌ها را در طول روز کنار بزنید، از پارچه‌های نازک‌تر مانند حریر و تور استفاده کنید تا بتوانید از لذت ورود نور خورشید به خانه بهره‌مند شوید.

مرور کلی

راهکارهای ارائه شده برای دکوراسیون بهاری به سادگی قابل اجرا هستند و نیازی به هزینه گزاف ندارند. هر فردی می‌تواند با توجه به وسایل در دسترس و با تغییر دکوراسیون راحت، طراحی خانه خود را به روز کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه