دیجی‌کالا حامی رویداد استارتاپی کشاورزی

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت کشاورزی، ماشین آلات و صنایع وابسته، رویدادی استارتاپی با هدف پیوند زدن زیست‌بوم استارتاپی و صنعت کشاورزی توسط مرکز نوآوری کشاورزی تهران درتاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ شهریور برگزارشد.

در این رویداد سه روزه، تیم‌ها به فعالیت‌هایی نظیر تیم‌سازی، ایده‌پردازی و نوآوری در صنعت کشاورزی پرداختند و با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌های کسب و کار خود را افزایش داده و در پایان رویداد تیم‌ها، استارتاپ و ایده‌های خود به داوران ارایه کردند. در اولین روز رویداد، تیم‌ها پس از معرفی خود، به بررسی چالش‌های موجود در کشاورزی ایران پرداختند.

در ادامه روز اول، محمد قائم پناه، مدیرعامل و هم بنیان گذار استارتاپ کشمون از تجربه های خود در ایجاد پلتفرمی برای اتصال مستقیم کشاورزان زعفران به مصرف کنندگان و راه حل کشمون برای حل مشکل کم آبی گفت. در اولین کارگاه استارتاپی با نام استارتاپ چابک، آقای دکتر رحمانی، معاون نوآوری دیجی‌کالا، راهکارهایی در خصوص استفاده  از متد چابک توسط استارتاپ‌ها جهت ایجاد کسب و کارهای موفق ارایه نمود.

در روز دوم این رویداد، کارگاه‌های بیزینس مدل، استارتاپ‌ها و رسانه، و ارائه موثر توسط مربیان برجسته برگزار شد و تیم‌ها برای ارائه نهایی از این کارگاه‌ها استفاده کردند. در روز پایانی، تیم‌ها در مقابل داوران و سرمایه گذاران به ارائه ایده‌ها و استارتاپ خود پرداختند و داوران تیم‌ها را با معیارهایی نظیر کیفیت تیم، شناسایی درست مشکل، ارائه راه حل مناسب و جدید، شناسایی درست مشتریان، اندازه بازار هدف و مدل کسب و کار درست و نوآورانه ارزیابی کردند. از میان تیم‌های حاضر، تیم‌های VeginTec, AgriLogic، کپسول جنگل و Keshtec مقام های اول تا چهارم را کسب کردند.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه