دیوان ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا: استفاده زیاد از سیستم اتوپایلوت تسلا به تصادفات مرگبار منجر می‌شود

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سیستم اتوپایلوت تسلا به همراه سیستم سوپرکروز کادیلاک از جمله سیستم‌های پیشرو در حوزه خودروهای خودران هستند و به طور معمول افراد نیز علاقه دارند تا از تکنولوژی‌های جدید به صورت افراطی استفاده کنند. حال دیوان ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده یا NSTB اخیرا اعلام کرده که استفاده بیش از حد راننده از سیستم اتوپایلوت تسلا مدل ایکس که موجب حواس پرتی او شده است، عامل اصلی ایجاد تصادف مرگبار ۲۳ مارس ۲۰۱۸ در مانتین ویو کالیفرنیا بوده است. علاوه برآن این نهاد تسلا را متهم کرده که به با نظارت نادرست و غیردقیق بر رانندگان خودروهای این شرکت، موجب ایجاد تصادفات کشنده در طی سال‌های اخیر شده است.

در طی حادثه یاد شده که در ایالت کالیفرنیا رخ داد، راننده تسلا مدل ایکس به علت شدت جراحات وارده جان سپرد. این تصادف در بزرگراه شماره ۱۰۱ این ایالت رخ داد. بر اثر این حادثه خودرو با گاردریل میان بزرگراه برخورد کرد و پس از آن نیز دو خودرو دیگر به تسلا مدل ایکس اصابت کردند. این حادثه علاوه بر یک کشته، یک مصدوم نیز بر جای گذاشت.

بررسی دقیق تصادف تسلا مدل ایکس

دیوان ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا برای بررسی بهتر این حادثه، به سراغ سیستم واقع‌نگاری تسلا رفت تا بتواند سانحه فوق را شبیه سازی کند. بنابر اطلاعات کسب شده، سیستم اتوپایلوت تسلا خودرو را به سمت گاردریل منحرف کرده و راننده نیز هیچ تلاشی برای ترمزگیری انجام نداده است. سرعت خودرو در لحظه انحراف ۱۰۰ کیلومتربرساعت بوده که در هنگام اصابت به گاردریل به ۱۱۴ کیلومتربرساعت افزایش یافته است. سیستم هشدار برخورد از جلو تسلا در هنگام حادثه عمل نکرده و هیچ اخطاری به راننده نداده است. بنابر اطلاعات کسب شده از تلفن همراه راننده، او در حین تصادف مشغول انجام یک بازی با گوشی خود بوده است. پس از برخورد خودرو به گاردریل باتری تسلا مدل ایکس نیز دچار نشتی شده و در اثر آن خودرو آتش گرفته است.

دایره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا پیشنهادات مختلفی را از نتایج این حادثه استخراج کرده و ارائه کرده است. بنابر اعلام این نهاد، آژانس ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا می‌بایست به طور دقیق سیستم‌های خودران خودروهای تسلا را مورد بررسی قرار دهد. از سوی دیگر تسلا نیز باید نظارت دقیق‌تر و بهتری روی رانندگان خود داشته باشد، چرا که آن‌ها در حین استفاده از خودرو باید کاملا هوشیار باشند و آمادگی انجام واکنش سریع را داشته باشند.

منبع: motor1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه