دیگو مارادونا از PES 2017 شکایت می‌کند

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

[بروزرسانی ۱۵ فروردین ۱۳۹۶]

شرکت کونامی طی بیانیه‌ای گفته است که استفاده از دیگو مارادونا در PES 2017 کاملا قانونی بوده است. البته به نظر می‌رسد که دعوای مارادونا و این شرکت ژاپنی هنوز ادامه داشته باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

[خبر اصلی]

«دیگو مارادونا»، فوتبالیست افسانه‌ای آرژانتین، شرکت کونامی را تهدید به شکایت کرده است. طبق گفته‌ی مارادونا، این شرکت بازی‌سازی ژاپنی بدون اجازه‌ی او از چهره‌اش در Pro Evolution Soccer 2017 استفاده کرده است.

مارادونا در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است:‌ “دیروز شنیدم که شرکت ژاپنی کونامی از چهره‌ی من برای بازی PES 2017 استفاده کرده است.” او در پست خود به این موضوع اشاره کرده که وکیل‌اش کارهای قانونی لازم را متعاقبا انجام خواهد داد.

پیغام مارادونا با عکسی همراه شده بود؛ عکسی از PES 2017 که لیستی از بزرگان تاریخ فوتبال را مثل «لیونل مسی»، «رونالدو» یا «نیمار» را نشان می‌دهد. چهره‌ی مارادونا در PES 2017 او را در دوران جوانی‌اش به تصویر کشیده است. این بازیکنان افسانه‌ای در بخش MyClub بازی PES 2017 در دسترس هستند.

Maradona-PES2017

وکیل دیگو مارادونا، «ماتیاس مورلا»، در توییتر خودش نوشته است: “بازی به صورت غیرقانونی از اسم و چهره‌ی مارادونا استفاده کرده است. ما با تمام قدرت علیه کونامی وارد عمل خواهیم شد.”

خریدن حقوق استفاده از بازیکن‌ها، مشکلی است که شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌های ورزشی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. معمولا حقوق استفاده از بازی‌کنان فعال، طی قراردادی تیمی خریداری می‌شود؛ قراردادی که یک باشگاه به شرکت بازی‌سازی اجازه می‌دهد هم از تیم و هم از بازی‌کنانش استفاده کند. با این حال برای بازی‌کنان بازنشسته یا بازی‌هایی مثل تنیس یا گلف که ورزشکاران در آن انفرادی شرکت می‌کنند، شرکت‌های بازی‌سازی باید با تک تک ورزشکاران وارد مذاکره شوند.

اتفاقی این چنین قبلا برای شرکت الکترونیک آرتز هم افتاده بود. «جیم براون»، از بازی‌کنان قدیمی و افسانه‌ای فوتبال در امریکا، از الکترونیک‌آرتز به خاطر استفاده از تیم Cleveland Browns 1964 در بازی Madden NFL شکایت کرده بود. الکترونیک‌آرتز مجبور شد به او ۶۰۰ هزار دلار پرداخت کند.

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه