روحیه‌ از دست رفته خود را با این رنگ‌ها به دست بیاورید!

۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
رنگ لوازم آرایش

رنگ‌ها علاوه بر تحریک کردن چشم‌ها می‌توانند تمام حواس شما را بیدار کنند. هر کدام از رنگ‌های رنگین کمان، قابلیت برانگیختن یکی از احساسات شما را دارد. بعضی از رنگ‌ها می‌توانند حال شما را بهتر و انرژی شما را بیشتر کنند، به شرطی که از آن‌ها صحیح استفاده کنید! سال‌هاست که روانشناسان روی رابطه قوی رنگ‌ها و احساسات تحقیق می‌کنند. برای مثال برخی از تحقیقات به رنگ دیوارهای محیط کار پرداخته‌اند که می‌تواند روی خوب کار کردن یا نکردن کارمندان تاثیر بگذارد. یا نتیجه‌ی برخی تحقیقات نشان داده رنگ قرمز می‌تواند مردم را تشویق کند تا سریع‌تر حرکت کنند. تمام این شواهد گواه بر این هستند که رنگ‌ها مشخصا می‌توانند در روحیه تاثیر بگذارند. این تاثیر با خانم‌ها به شکل ویژه‌ای مرتبط است. مثلا ما قبل از بیرون رفتن از خانه با استفاده از رنگ لوازم آرایش از انرژی رنگ‌‌ها بهره‌مند می‌شویم. حتی ناخن‌های دست و پا که شاید در طول روز بارها ببینیم را با استفاده از لاک رنگ می‌کنیم. همان‌طور که برای موها و لباس‌هایمان رنگ‌های متنوع انتخاب می‌کنیم.

لوازم آرایش لورال

منظور ما دقیقا این است که شاید رنگ‌هایی که هر روز در آرایش و زیبایی خود استفاده می‌کنید بتوانند کمک کنند از نظر روحی حال بهتری داشته باشید. شاید تغییر در ظاهرتان، در حوصله و مزاج شما تاثیر بگذارد تا میزان انرژی و رضایت را بالا ببرد. سعی کنید رنگ مناسب خود را انتخاب کنید؛ خصوصا رنگ لوازم آرایش که می‌تواند نقش بسیار موثری در تغییر روحیه داشته باشد.

برای آرام شدنرنگ های آرامش بخش

استرس دارید؟ قبل از بیرون رفتن خط چشم سفید را با کمی رنگ آبی ترکیب و پشت چشمان‌ خود امتحان کنید. در تحقیق وسیعی که اخیرا در آلمان انجام شده، رنگ‌های سفید، سبز و آبی روشن، عرضه کننده آرامش شناخته شدند. برعکس رنگ‌های قرمز و سیاه که با این جنس آرامش در تضاد هستند، پس روزهایی که به آرامش و خلوت احتیاج دارید، از آن‌ها دوری کنید. به نظر می‌رسد شگرد استفاده از این رنگ‌ها اخیرا بسیار هم داغ شده است؛ بسیاری از سالن‌های آرایشی با سایه‌چشم و لاک‌های آبی و سبز پاستلی پر شده‌اند. رنگ آبی، استخر و دریا زیر روزهای آفتابی تابستان را در یاد زنده می‌کند.

 

برای انرژی گرفتنرنگ های گرم

رنگی که بیش از همه با انرژی و حرکات سریع مرتبط است چیزی جز رنگ قرمز، نارنجی و زرد نمی‌تواند باشد. پس اگر احتیاج دارید که چیزی شما را سرحال بیاورد و مثل قبل‌ دوباره با انرژی شوید به سراغ رژ لب قرمز و قرمز نارنجی، یا رنگ مو و لاک قرمز بروید. در کنار قرمزهای مختلف می‌توانید از سرمه‌ای، یاسی، قهوه‌ای و خاکستری در آرایش صورت و موی خود استفاده کنید تا به یک ترکیب رنگی با هارمونی بالا برسید. این رنگ‌ها رنگ‌های کم جان طبیعت هستند و با قرار گرفتن در کنار رنگ زنده‌ای مثل قرمز، بیشتری بر آن تاکید می‌کنند تا این که خودشان توجه جلب کنند.

 

برای متمرکز شدنافزایش تمرکز

اگر می‌خواهید تمرکز پیدا کنید و بتوانید بر احساسات و افکارتان تسلط بیشتری داشته باشید، می‌توانید روی سفید مایل به شیری، آبی، سبزآبی و تن‌های خاکستری‌ حساب کنید. سایه چشم با ترکیب دو یا چندتا از این‌ رنگ‌ها می‌تواند بهترین انتخاب برای محل کار باشد و هم بر روی شما و هم روی هر کسی که شما را نگاه کند تاثیر خیلی خوبی بگذارد. از رنگ‌های نارنجی، صورتی در این مواقع استفاده نکنید چرا که تحقیقات نشان داده است که این رنگ‌ها بیشتر حواس را پرت می‌کنند. در عوض می‌توانید در کنار آن‌ها از خانواده بنفش‌ها استفاده کنید.

برای الهام گرفتنافزایش خلاقیت

اگر به دنبال الهام گرفتن و تشویق شدن برای کاری هستید کمی نارنجی، قرمز، بنفش و هاله‌هایی از زرد را امتحان کنید. حتی توجه به این که چطور و با چه ترکیبی از این رنگ‌ها استفاده کنید می‌تواند شما را خلاق‌تر کند. می‌توانید فقط از هاله‌های یک یا دو رنگ از این رنگ‌ها استفاده کنید تا به یک ترکیب جدید و ظاهری خاص دست پیدا کنید؛ مثلا طلائی روشن را با ردی از بنفش در کنار هم قرار دهید. یا می‌توانید با لاک زدن ناخن‌های دست‌تان سرگرم شوید؛ هر ناخن را با یکی از این رنگ‌ها لاک بزنید تا برای شما الهام بخش فکر تازه و جدیدی باشد.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه