راهنمای خرید تبلت‌ (نوروز ۹۵)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
راهنمای خرید تبلت

تنوع تبلت‌ها در بازار به‌قدری زیاد شده که ممکن است برای پیدا کردن بهترین تبلت مورد نظرتان قدری به مشکل برخورد کنید. در این‌گونه مواقع شاید شما بخواهید که به یک شخص کاربلد یا راهنما و مشاور در این زمینه دسترسی داشته باشید تا بتوانید با راهنمایی او بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. ما در این راهنمای خرید قصد داریم در کوتاه‌ترین کلام به بیان اصلی‌ترین نیاز کاربران تبلت بپردازیم و بگوییم که کدام تبلت‌ می‌تواند بهترین گزینه‌ی خرید برای شما باشد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.     ‌‌‌‌‌

‌‌‌      ‌‌‌

اندروید، iOS یا ویندوز؟

همان‌طور که می‌دانید بازار تبلت‌ها، مملو از محصولات اندرویدی و آیپدهای اپل شده است. راستش را بخواهید هیاهو و هیجان این محصولات بیشتر از تبلت‌های دیگر است. چراکه کاربری اصلی تبلت‌ها همچنان سرگرمی و یادگیری است و تبلت‌های با این دو سیستم‌عامل می‌توانند بهترین انتخاب برای بسیاری از کاربران باشند. اما اگر جزو افرادی هستید که تبلت را تنها وسیله‌ای برای سرگرمی نمی‌دانید و جنبه‌هایی دیگری مانند کارایی بالا و کاربردهای حرفه‌ای‌تر (Productivity) مدنظرتان است، تبلت‌های ویندوزی می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

سیستم عامل تبلت

راهنمای خرید تبلت‌ – سیستم عامل

اگر از طرفداران سیستم‌عامل اندروید هستید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که گزینه‌های خرید زیادی پیش روی‌تان قرار دارد (از اندازه‌ی نمایشگر و کارایی‌های مختلف گرفته تا قیمت‌های متفاوت). تبلت‌های با سیستم‌عامل iOS هم که تنها محدود به محصولات خود شرکت اپل می‌شوند و بس. اما باید گفت که آیپدها هم نسبتا تنوع خوبی دارند و می‌توانید بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، آیپد مورد نظرتان را انتخاب کنید. در مورد تبلت‌های ویندوزی هم باید بگوییم که به غیر از سرفیس‌های مایکروسافت، محصولات شرکت‌های دیگر نظیر ایسوس، لنوو و دل نیز در بازار وجود دارند که تعداد و تنوع‌شان هرگز به‌پای تبلت‌های اندرویدی نمی‌رسد.

‌‌‌‌‌     ‌‌‌

تنوع اپلیکیشن‌ها و پشتیبانی از زبان فارسی

مهم‌ترین مزیت تبلت‌های اندرویدی را می‌توان در وجود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های زیاد ایرانی دانست. همچنین به دلیل آن‌که اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز (Open Source) است، می‌توانید شخصی‌سازی‌های زیادی مانند نصب کاستوم رام‌ها روی آن انجام دهید. اگر هم آشنایی زیادی به زبان انگلیسی ندارید، تبلت‌های اندرویدی به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی می‌توانند انتخاب خوبی برایتان باشند. این در حالی است که هیچ‌یک از دو سیستم‌عامل دیگر (ویندوز و iOS) نیز از زبان فارسی در منوها پشتیبانی نمی‌کنند.

     ‌‌‌‌

کدام تبلت برای شما مناسب‌تر است؟

این روزها، سازندگان تبلت سعی می‌کنند تا برای کاربری‌های مختلف، محصولات گوناگونی تولید کنند. به‌طور مثال اگر از علاقه‌مندان به دنیای بازی با گجت‌های قابل‌حمل هستید و زبان طراحی تبلت گیمینگ برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، ایسر پردتور ۸ (Acer Predator 8) یکی از بهترین گزینه‌‌های خرید برایتان است.

predator 8

راهنمای خرید تبلت‌ – predator 8

این تبلت دارای طراحی منحصربه‌فرد و بسیار جذابی است. همچنین باید گفت که ما تاکنون هیچ برنامه و بازی در بازار گوگل پیدا نکرده‌ایم که این تبلت نتواند به‌راحتی از پس اجرای آن برآید. اگر از شیفتگان تماشای فیلم هستید، قطعا تبلت لنوو تب ۳ پرو نظر شما را جلب خواهد کرد. این محصول به یک نمایشگر بزرگ و خیره‌کننده‌ی ۱۰٫۱ اینچی و رزولوشن Full HD مجهز شده و دارای نسبت تصویری مانند تلویزیون‌ها است (۱۶ به ۱۰). اما فقط تماشای فیلم به‌صورت فردی در یوگا تب ۳ پرو (Yoga Tab 3 Pro) جذاب نیست.

یوگا تب ۳ پرو

راهنمای خرید تبلت – یوگا تب ۳ پرو

به دلیل بهره بردن این دستگاه از لنز ویدیو پروژکتور، تماشای ویدیو به‌صورت گروهی هم با این محصول بسیار هیجان‌انگیز است. همچنین ویژگی‌های دیگر این تبلت نظیر شارژدهی بالا و اسپیکرهای باکیفیت نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در تماشای فیلم داشته باشد. درنهایت باید این تبلت را بهترین تبلت اندرویدی مناسب برای تماشای ویدیو دانست.

اما اگر به دنبال دستگاهی هستید که می‌خواهید، هم نشانه‌هایی از یک تبلت و هم نشانه‌هایی از یک گوشی هوشمند در آن وجود داشته باشد و از کیفیت مثال‌زدنی‌ای برخوردار باشد، هواوی مدیاپد اکس۲  (Huawei MediaPad X2) یک انتخاب کاملا سنجیده و حساب‌شده برای‌تان به‌حساب می‌آید. این تبلت مانند گوشی‌های هوشمند دارای دو شیار سیم‌کارت است و دارای قابلیت مکالمه است.

مدیاپد ایکس ۲

راهنمای خرید تبلت – مدیاپد ایکس ۲

همچنین این تبلت با نمایشگر ۷ اینچی‌اش به‌عنوان کوچک‌ترین عضو از خانواده‌ی تبلت‌ها به شمار می‌رود. جالب‌تر آن‌که بدانید، این محصول آن‌قدر از حاشیه‌ی نمایشگر کمی برخوردار است که اندازه‌ی آن تقریبا با یک فبلت ۶ اینچی برابری می‌کند.

galaxy tab s2

راهنمای خرید تبلت – galaxy tab s2

اگر خواهان یک تبلت اندرویدی همه‌چیزتمامی هستید که کیفیت ساخت بالا و ضخامت و وزن بسیار کمی داشته باشد، گلکسی تب اس۲ (Galaxy Tab S2) منطقی‌ترین خرید شما خواهد بود. این تبلت‌ها عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت‌های ۸ و ۱۰ اینچی را به دوش می‌کشند. همچنین سامسونگ از نمایشگر بی‌نظیر و باکیفیتی برای این دو تبلت خود استفاده کرده و خواندن کتاب در آن کار بسیار لذت‌بخشی خواهد بود.

اگر هم به دنبال خرید یک تبلت میان‌رده و خوش‌قیمتی هستید که با آن بتوانید با خیال راحت به چک‌کردن شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و وب‌گردی بپردازید، بدون شک انتخاب‌تان به تبلت‌های اندرویدی محدود خواهد شد. در این دسته‌بندی، تبلت‌های زیادی از برندهایی مانند ایسوس، لنوو و ایسر وجود دارد. اما به جرات می‌توان گفت که محصولات ایسوس در این قسمت یک سر و گردن از رقیبان خود برترند. بهترین و خوش‌ساخت‌ترین تبلت‌های ارزان‌قیمت ایسوس، خانواده‌ی زن‌پد (ZenPad) است. این تبلت‌ها در سه اندازه‌ی ۷، ۸ و ۱۰ اینچ طراحی و تولید شده‌اند.

تبلت ایسوس

راهنمای خرید تبلت

ایسوس اوج هنر خود در زمینه‌ی طراحی تبلت‌هایش را در این سری به کار برده است. زن‌پدها تبلت‌های میان‌رده‌ای هستند که کاملا لوکس و زیبا به نظر می‌رسند. ازاین‌رو باید هوشمندانه‌ترین انتخاب در بین تبلت‌های میان‌رده‌ی اندرویدی را تبلت‌های خانواده‌ی ایسوس زن‌پد بدانیم.

اما اگر به دنبال تبلتی هستید که سخت‌افزار و نرم‌افزار آن هماهنگی بسیار بالایی با هم داشته باشند و دارای کمترین خطای سیستم‌عاملی باشد، تبلت‌های با سیستم‌عامل iOS (آیپدها) بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. آیپدها رابط ‌کاربری بسیار جذاب و ساده‌ای دارند. دیگر مزیت بزرگ آیپدها مربوط به اپلیکیشن‌های جذاب آن است. فراموش نکنید که همواره بهترین برنامه‌ها و بازی‌ها برای نخستین بار برای این سیستم‌عامل و اندروید طراحی می‌شود و سیستم‌عامل‌های ویندوز و بلک‌بری در اولویت‌های بعدی قرار دارند. از دیگر مزیت‌های تبلت‌های با سیستم‌عامل iOS می‌توان به ارایه‌ی آپدیت‌های منظم اشاره کرد. فرق نمی‌کند که مدل آیپدی که خریده‌اید چیست، شرکت اپل تا سه سال برای تمام دستگاه‌های iOS خود آپدیت سیستم‌عاملی عرضه می‌کند.

اما سیستم‌عامل iOS باوجود تمام مزیت‌هایی که دارد، با محدودیت‌هایی هم همراه است که این مساله ممکن است به مذاق کسانی که می‌خواهند برای نخستین بار به سمت این سیستم‌عامل بیایند، خوش نیاید. اما خب، کسانی که تجربه‌ی کار با این سیستم‌عامل را دارند، راه‌های جایگزینی را پیدا کرده‌اند. به‌طورکلی آیپدها در سه خانواده‌ی مینی، ایر و پرو و برای نیازها و جیب‌های مختلف تولید شده‌اند. جدیدترین و بهترین آیپد خانواده‌ی مینی، مینی ۴ است که نسبت به نسل گذشته‌ی خود باریک‌تر، سبک‌تر و قدرتمندتر شده است.

آیپد مینی ۴

راهنمای خرید تبلت – آیپد مینی ۴

این تبلت ۷٫۹ اینچی مناسب برای افرادی است که قابلیت حمل‌ونقل آسان برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. اما اگر به دنبال مدلی از آیپد هستید که اندازه‌ی منطقی داشته باشد و افت قیمت خود را کرده باشد و همچنان جزو باارزش‌ترین تبلت‌های بازار به شمار آید، آیپد ایر ۲ بهترین انتخاب خواهد بود.

آیپد ایر ۲

راهنمای خرید تبلت – آیپد ایر ۲

جالب است بدانید که باوجود تبلت‌های کارآمدی چون سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو در بازار، همچنان آیپد ایر ۲ به‌عنوان کامل‌ترین، بهترین و ارزشمندترین تبلت موجود در بازار ازنظر بسیاری از سایت‌های حوزه‌ی تکنولوژی شناخته می‌شود.

آیپد پرو

راهنمای خرید تبلت – آیپد پرو

اگر هم می‌خواهید که سیستم‌عامل iOS در نمایشگر بسیار بزرگ تجربه کنید و از لوازم جانبی بی‌نظیر جدید شرکت اپل نظیر قلم و کیبورد استفاده کنید، آیپد پرو برایتان مناسب خواهند بود.

اگر به دنبال یک تبلت ویندوزی هیبریدی (تبلت-لپ‌تاپ) با قابلیت حمل‌ونقل بالایی هستید که دارای نمایشگر نسبتا بزرگ و عملکرد سخت‌افزاری مطلوبی باشد و با آن بتوانید کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، بدون شک سرفیس‌ پرو ۴ مایکروسافت بهترین انتخاب خواهد بود.

سرفیس پرو ۴

راهنمای خرید تبلت – سرفیس پرو ۴

اما با توجه به رشد قابل‌توجه تبلت‌های هیبریدی، می‌توان انتخاب‌هایی با قیمت کمتر و البته با همان ویژگی‌های سرفیس‌ها داشته باشید. اما این موضوع را فراموش نکنید که هیچ‌کدام از تبلت‌های ویندوزی به‌خوبی و البته گرانی خانواده‌ی سرفیس‌ پرو مایکروسافت نیستند.

surface 3

راهنمای خرید

در اینکه سرفیس پرو ۴ سرآمدترین و کارآمدترین تبلت‌ ویندوزی بازار است، هیچ شکی وجود ندارد. اما ممکن است که خیلی‌ها به برند و تبلت‌های مایکروسافت علاقه داشته باشند، ولی موجودی حساب بانکی‌شان با خواسته‌ی‌شان چندان هم‌خوانی نداشته باشد. در این صورت اگر همچنان حاضر نیستید تا دست از علاقه‌ی خود بردارید و پای خود را در یک کفش کرده‌اید تا یک تبلت با برند مایکروسافت بگیرید، ما تبلت سرفیس ۳ را به شما توصیه می‌کنیم. این تبلت به‌طور قابل‌توجهی از سرفیس پروها ارزان‌تر است؛ اما اکثر ویژگی‌های این خانواده‌ی نظیر لوازم جانبی (قلم و کیبورد) و اجرای کم نقص ویندوز ۱۰ در آن به چشم می‌خورد. ناگفته نماند که سرفیس ۳ نسبت به سرفیس پرو ۳ و ۴ دارای دو مزیت بزرگ درگاه microUSB و پشتیبانی از شیار سیم‌کارت است.

‌‌‌‌‌   ‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar طراحی فروشگاه اینترنتی

    واقعا عالی بود لطفا یک لبت تاب دانشجویی با رنج قیمتی بین ۲ تا ۳ میلیون معرفی کنید که برا کار با اتوکد مناسب باشد

  2. Avatar هادی توسلی

    تبلت فقط تب پرو S سامسونگ. خیلی خوبه و خیلی شبیه به گوشی های گلکسی اش هست.
    بی صبرانه منتظر نقد و بررسی اون هستم.

  3. Avatar سمانه حسيني

    من دنبال بهترین تبلت ٨ اینچی بودم و بین خرید دو تبلت ایسر پردتور ٨ و گلکسی تب S2 سامسونگ مردد بودم که با کمک دیجی فهمیدم S2 گزینه ی بهتریه.
    واقعا پردتور ٨ جز چهار تا اسپیکر گول زننده و ظاهر گیمینگ چیز دیگه ای نداره.
    اصلا ایسر کجا و سامسونگ کجا!

  4. Avatar عليررضا اكبري

    از راهنمایی خوبتون ممنونم.
    لطفا نقد پیکسل C گوگل رو هم بنوسید. خیلی وقته دنبال یه نقد فارسی ازش هستم ولی متاسفانه هیچ جا کار نکرده اند.

  5. Avatar علیرضا

    بررسی خوبی بود هر جوری نگاه کنی آیپدایر ۲ از همه بهتره از تیم دیجیکالامگ متشکرم

  6. Avatar راستين رضايي

    واقعا حق گفتید و ازتون راضیم.
    ارزشمندترین تبلت، ایر٢. تقریبا یک سالی میشه که ایر٢ دارم و همه جوره محصول پرفکتی. واقعا هنوز که هنوز تبلتی رو دستش نیموده.

  7. Avatar كامران فنايي

    خیلی خوب و مفید و کامل بود.
    ممنون.

  8. Avatar عباس

    خداییش من که یدونه LG GPad از خود دیجی خریدم خیلی هم راضی هستم و نیازی به ارتقا ندارم ولی اگر داشتم حتما مینی ۴ گزینه عالی بود

  9. Avatar شهریار

    سلام یک تبلت دانشجویی با قیمت مناسب هم معرفی کنید که این ویژگی ها رو داشته باشه:
    سایز بین ۸ تا ۱۰ اینچ برای مطالعه کتاب و پی دی اف
    سبک و قابل حمل
    باتری مناسب و روون در اجرای برنامه و بازی

    1. Avatar سبحان

      note 8 هرچند قدیمیه ولی چون قلم نوت داره خیلی به درد جزوه بردار ی میخوره.

      1. Avatar حسین

        s2 یرای این کاره که خودم گرفتم کارو راه میندازه باتریشم برام دو روز نگه میداره

  10. Avatar پیمان

    تبلت فقط note pro 12.2

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه