راهنمای خرید کاغذ دیواری

۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از چیزهایی که می‌تواند دکور خانه یا محل کار را زیباتر کند، استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ است. معمولا نزدیک عید یا زمان بازسازی و تغییر دکوراسیون، دیوارها یا سقف، لباسی نو می‌پوشند. گاهی ممکن است برای ایجاد تغییر و زیباتر کردن محیط، رنگ کردن کافی به نظر برسد و گاهی هم بسته به نوع فضا، انتخابمان کاغذ دیواری است. البته کاغذ دیواری دردسر رنگ کردن و خشک شدن را ندارد، طرح‌های متنوعی دارد و می‌تواند از نظر رنگ هم با وسایل منزل‌تان ست شود. ضمن اینکه نصب‌شان خیلی سریع انجام می‌شود.

برای خرید کاغذ دیواری باید موارد زیر را مشخص کنیم که برای چه محیطی می‌خواهیم؟ چه سبکی می‌خواهیم؟ قابل شست‌وشو باشد یا خیر؟ از چه جنسی باشد؟ تمام مواردی که در بالا گفتیم بخشی از چیزهایی است که در انتخاب اهمیت بالایی دارند و طبیعتاً هرکدام ممکن است هزینه شما را بالا ببرند. برای همین باید دقت کنیم که دقیقاً چه مواردی برای ما اهمیت دارد. چراکه کاغذ دیواری به‌صورت رول عرضه می‌شود و باید بدانیم دقیقاً چه مقدار نیاز داریم.

انواع کاغذهای دیواری «وان وال»

 

انتخاب بر اساس کاربرد

اول مشخص کنید که برای کدام قسمت کاغذ دیواری می‌خواهید؛ دفتر کار، اتاق پذیرایی، اتاق‌خواب، اتاق کودک یا… . به‌عنوان‌مثال برای دفتر کار باید دنبال طرح‌هایی باشید که طرح‌های نسبتا ساده دارند. طرح‌هایی که گل‌دار و شلوغ‌اند، یا رنگ‌هایی مثل قرمز و… برای دفتر کار مناسب نیستند.

برای اتاق کودک باید دنبال طرح‌هایی باشید که یا یکی از شخصیت‌های موردعلاقه فرزندتان باشد یا طرح‌های فانتزی که رنگ‌هایی شاد دارند. بیشتر دخترها به رنگ‌هایی مثل صورتی تمایل دارند و برای پسرها رنگ‌های مثل آبی، قرمز یا نارنجی جذابیت بیشتری دارد.

برای پذیرایی باید بهترین طرح‌ را تهیه کنید؛ چراکه در معرض دید هستند. این مدل‌ها باید با دکوراسیون هماهنگی داشته باشند؛ با وسایلی که می‌دانید قرار نیست خیلی زود جایگزین برایشان پیدا کنید. اتاق‌خواب محل استراحت و آسایش است. به همین دلیل برای اتاق‌خواب باید دنبال مدل‌هایی باشید که طرح خلوتی دارند و رنگ‌هایشان به آبی کمرنگ و رنگ‌های ملایم متمایل باشد تا زمان خواب آرامش بیشتری به شما بدهند.

انواع کاغذ دیواری و طرح آن

کاغذهای دیواری تنوع بالایی دارند: سه‌بعدی، بافت‌دار، فانتزی و کلاسیک.

کاغذ دیواری سه بعدی از جدیدترین کاغذ دیواری‌هاست. این مدل برجسته نیست اما برجسته به نظر می‌رسد و طرح‌های بسیار متنوعی دارد. اگر دنبال کاغذ دیواری بافت‌دار هستید، بعضی مدل‌ها هستند که در ساخت‌شان از الیافی مثل مخمل استفاده شده اما امکان شستشو ندارند.

کاغذ دیواری فانتزی با توجه به طرحی که دارد از اتاق‌خواب عروس گرفته تا اتاق‌خواب پسرانه یا دخترانه به کارتان می‌آید. کاغذ دیواری کلاسیک در مقابل مدرن قرار می‌گیرد. برای مثال کاغذ دیواری گل‌دار با طرح‌های ساده یا طرح‌دار راه‌راه یا چهارخانه جزو کاغذ دیواری‌های کلاسیک هستند و کاغذ دیواری اسپرت با نقش و نگارهای رنگارنگ و جدید جزو دسته مدرن قرار می‌گیرد. اگر وسایل منزلتان حالت رسمی و کلاسیک دارند کاغذ دیواری منزل را هم کلاسیک انتخاب کنید.

چه رنگی بهتر است؟

چه کاغذ دیواری ایرانی می‌خرید و چه انتخابتان کاغذ دیواری خارجی است، به رنگ آن توجه داشته باشید. یادتان باشد رنگ طلایی و نقره‌ای حالت کلاسیک دارند و رنگ بنفش یا سبز بیشتر مدرن هستند.

اگر دنبال کاغذ دیواری لوکس می‌گردید سراغ رنگ طلایی و نقره‌ای بروید و اگر به‌صورت کلی نمی‌دانید کدام رنگ برای منزلتان مناسب است رنگ کلی فرش، مبلمان و پرده‌ها را در نظر بگیرید و بعد نگاهی به محصولاتی که روی سایت هم موجود است، بیندازید تا به شما نشان دهد چه رنگ‌هایی برای انتخاب کاغذ دیواری مسکونی شیک به کارتان می‌آید.

قابلیت شست‌وشو

تفاوت عمده کاغذ دیواری با رنگ این است که نمی‌شود معمولا کاغذهای دیواری عمر طولانی‌تری روی دیوار دارند و به دلیل هزینه‌ها و … معمولا دیرتر جای خود را به مدل‌های دیگر می‌دهند. برای همین بهتر است زمان انتخاب، مدل‌هایی را انتخاب کنیم که قابلیت شست‌وشو داشته باشند. البته میزان شست‌وشو هم بسته به مقاومت کاغذ دیواری درجات مختلفی دارد که باید به آن دقت کنید. اگر فرزند کوچک دارید و کاغذ دیواری رنگ روشن انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد ممکن است روی دیوار نقاشی‌ بکشد و اگر قابلیت شست‌وشو نداشته باشد، برای پاک کردنش دچار دردسر خواهید شد.

خرید کاغذ دیواری خیلی مهم و کمی با ریسک همراه هست. سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که بعد از مدتی کوتاه نیاز به جایگزین نداشته باشد. حتی می‌توانید برای قسمت‌های مختلف منزل، طرح‌های متفاوتی انتخاب کنید. قبل از خریدن دقت کنید و رنگ غالب در دکوراسیون خود را مدنظر قرار دهید تا کاغذ دیواری با رنگی هماهنگ با آن تهیه کنید. از آنجایی که ممکن است کاغذ دیواری بعد از مدتی آسیب ببیند، حتماً چند رول بیشتر بخرید تا در صورت آسیب دیدن بتوانید آن را ترمیم کنید. با توجه به اینکه رول‌های کاغذ دیواری ابعاد متنوعی دارند، سعی کنید برای اندازه‌گیری حتماً از نصاب بخواهید تا اندازه‌ها را دقیق بگیرد و فضاهای به‌اصطلاح پرت را هم در آن لحاظ کند.

انواع کاغذهای دیواری «وان وال»

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه