فیلم‌های در حال اکران؛ موزیکال شاد «خاله قورباغه» برای بزرگسالان و بچه‌ها

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فیلم خاله قورباغه

فیلم خاله قورباغه را شاید از زمان تلویزیون یادتان باشد. کاراکتر قورباغه بامزه‌ای که پرحرف بود و دل مهربانی داشت ولی مدام خرابکاری می‌کرد. قبل‌تر هم خاله قورباغه در فیلم کودکانه «گلنار» برای اولین‌بار به مخاطبان معرفی شده بود. دوست گلنار بود که در پختن کلوچه‌ها به او کمک کرد تا بتواند دل خرسی خانم را به دست بیاورد و فرار کند.

قصه فیلم خاله قورباغه چیست؟

خاله قورباغه همچنان همان کاراکتر مهربان را دارد که عاشق معاشرت با همسایه‌هایش و دیگران است. خاله قورباغه ۹۸ بچه دارد اما از همه‌شان دور افتاده و حالا دلتنگی اذیتش می‌کند. خواهر دوقلویش آبجی باجی، همسایه خلافکار و حریص‌اش سمسارباشی و دوست قدیمی‌اش نخودی و نوه‌هایش به دیدنش می‌آیند و در این بین داستان‌هایی رقم می‌خورد.

کارگردان فیلم خاله قورباغه کیست؟

افشین هاشمی برای مدت یک سال تئاتر موزیکال مفرح «شیرهای خان باباسلطنه» را سال گذشته روی صحنه داشت. بنابراین برای کارگردانی یک فیلم موزیکال کاملا آبدیده شده است. این بازیگر و کارگردان باسابقه که از تئاتر وارد سینما شد اولین‌بار است که یک فیلم بلند سینمایی را کارگردانی می‌کند اما به عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون تبدیل به چهره مشهوری شده است. از طرف دیگر چون کار کمدی هم بازی کرده درک خوبی از شوخی دارد و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای کارگردانی یک موزیکال شوخ‌طبعانه است. در تئاتر موفق «شیرهای خان‌باباسلطنه» هم این ویژگی‌اش را نشان داد. هاشمی متولد ۱۳۵۴ از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر کارشناسی ارشد کارگردانی سینما دارد. نکته جالبی که در موردش شاید ندانید این است که او کمانچه می‌زند و یکی از اولین فعالیت‌هایش در تئاتر در میانه دهه ۷۰ ساخت موسیقی برای یک تئاتر بوده است.

ستاره فیلم خاله قورباغه کیست؟

قطعا گروه مفصل صداپیشگانش. از مرضیه برومند گرفته که صداپیشه اصلی است و قبلا هم صدایش رو روی کارهای عروسکی شنیده‌ایم و به علاوه خودش هم تجربه کارگردانی عروسکی دارد و فیلم موفق «شهر موش‌ها ۲» ساخته او یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ است. شبنم مقدمی و غزل شاکری که هر دو بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر هستند هم صداپیشگی می‌کنند و البته خود افشین هاشمی.

چه کسانی از فیلم خاله قورباغه خوش‌شان می‌آید؟

به هیچ عنوان فکر نکنید که این فیلم بخاطر عروسکی بودنش مخصوص کودکان است. یاد «شهر موش‌ها ۲» بیفتید که چطور سالن توسط بزرگترها غرق شور می‌شد. البته آن فیلم یک خاصیت دیگر داشت که حس نوستالژیکش بود. «خاله قورباغه» هر چند به اندازه «شهر موش‌ها ۲» فیلم نوستالژیکی نیست اما گروه حرفه‌ای که پشت فیلم هستند اثری استاندارد روانه پرده سینما کرده‌اند که حداقل خانواده‌ها می‌توانند کنار هم از آن لذت ببرند. موسیقی خوب فیلم را هم از یاد نبرید که مفرح و طرب‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: راهنمای فیلم‌های روی پرده؛ زن معتاد متفاوت در «دارکوب»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه