برنامه‌ی آمازون برای راه اندازی حمل و نقل دریایی

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

درصد بزرگی از محصولاتی که وارد امریکای شمالی می‌شوند، توسط کشتی‌ها حمل شده‌اند؛ طوری که حمل و نقل دریایی و اقیانوسی به امریکا، صنعتی با ارزشی معادل ۳۵۰ میلیارد دلار است. شرکت بزرگ آمازون هم این موضوع را می‌داند و این طور که به نظر می‌رسد، نمی‌خواهد تا سود بزرگ این تجارت را از دست بدهد.

ارسال یک کانتینر ۱۲ متری توسط حمل و نقل دریایی فقط ۱۳۰۰ دلار هزینه بر می‌دارد.

شعبه‌ی چین شرکت آمازون اخیرا توانسته است تا از کمیسیون حمل و نقل دریایی امریکا اجازه‌ی فعالیت دریافت کند؛ یعنی این شرکت می‌تواند از این پس به صورت قانونی بارهای شرکت‌های دیگر را هم حمل کند. این خدمات جدید آمازون Fullfilment by Amazon یا FBA نام گرفته است و به شرکت‌های تحت قرارداد شعبه‌ی چین آمازون اجازه می‌دهد تا راحت‌تر و ارزان‌تر محصولات خود را جا به جا کنند. به طور کلی، سرویس FBA آمازون برای مصرف‌کننده‌ها تفاوت خاصی ایجاد نخواهد کرد.

حمل و نقل دریایی هزینه‌ی نسبتا پایینی دارد. طبق گزارش وب‌سایت Business Insider، ارسال یک کانتینر ۱۲ متری فقط ۱۳۰۰ دلار هزینه بر می‌دارد. یعنی اگر در این کانتینر ۱۰ هزار محصول وجود داشته باشد، ارسال هر کدام فقط ۱۳ سنت هزینه داشته است. هزینه‌ی اصلی حمل و نقل، شامل حمل کانتینرها از کشتی‌ها و پردازش آن‌ها می‌شود.

از گوشه و کناری شنیده می‌شود که آمازون به دنبال این است تا تمام این مراحل را به صورت اتوماتیک (چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری) انجام دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه