رسوایی بزرگ برای فیسبوک

۲ فروردین ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش با خبر شدیم که اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک توسط شرکتی به اسم (Cambridge Analytica) «کمبریج آنالیتیکا» مورد استفاده‌ قرار گرفته است. این شرکت بدون اجازه به اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی دسترسی داشته. موضوع اینجاست که شرکت کمبریج آنالیتیکا در حوزه پردازش اطلاعات در جریان انتخابات آمریکا فعالیت می‌کرد و از اطلاعاتی که از فیسبوک به دست آورده بود، برای کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ استفاده کرد. این اتفاق باعث شد که مدیرعامل فیسبوک اعلام کند که« این اتفاق بزرگ‌ترین ضربه به فیسبوک بود و باعث شد که مردم اعتماد خودشان به این شبکه اجتماعی را از دست بدهند. من برای رخ دادن چنین اتفاقی از همه معذرت خواهی می‌کنم. ما به کاربران اطمینان می‌دهیم که این اتفاق دیگر رخ نمی‌دهد.» زاکربرگ به به این موضوع اشاره کرد که خودش را مسئول حفظ اطلاعات کاربران می‌داند و مسئول تمام اتفاقاتی است که در فیسبوک رخ می‌دهد.

مدیرسابق فیسبوک: شبکه‌های اجتماعی جامعه را از بین می‌برند

گفته شده شرکت فیسبوک می‌دانسته که اطلاعات کاربرانش توسط شرکت کمبریج آنالیتیکا مورد استفاده قرار گرفته، اما اقدامی برای متوقف کردن آن انجام نداده است. زاکربرگ به این موضوع اشاره کرده که از اینکه اطلاعات کاربران در اختیار کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته، متاسف است.

منتشر شدن اطلاعات شخصی بیش از ۵۰ میلیون کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک باعث اعتراض بسیاری از کاربران شده است. به همین دلیل هشتگی با نام DeleteFacebook راه اندازی شده و از کاربران خواسته شده تا اکانت فیسبوک خودشان را حذف کنند.

منبع: The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه