۸ روش برای رفع موهای زائد صورت

۱۷ آبان ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
رفع موهای زائد صورت زنان

همه مراقبت‌های پوستی یک طرف، از بین بردن موی صورت یک طرف! کمتر کسی پیدا می‌شود که این کار را دوست داشته باشد چون شاید به نظر کاری بیهوده و زمان‌گیر باشد. باید گفت اگر روش درست برای رفع یا از بین بردن موهای زائد صورت خود را پیدا کنید، دیگر ذهنتان را درگیر نمی‌کند و به راحتی می‌توانید از شر آنها خلاص شوید. موهای پشت لب، زیر چانه و موهای ریز بین دو ابرو را با شناخت روش‌های مختلف حذف کنید.


۸ روش برای از بین ردن موهای زائد صورت زنان


  1. استفاده از موچین برای از بین بردن موهای زائد

رفع موهای زائد صورت

از آنجایی که برای تمیز کردن ابروها از این وسیله استفاده می‌کنید، پس با این روش تمیز کردن موهای زائد صورت هم به وسیله جدیدی نیاز ندارد. کندن موهای زائد در قسمت‌هایی از صورت راحت‌تر انجام می‌شود که سطح کمتری داشته باشد، نقاطی مانند زیر ابرو و بین دو ابر و چانه برای این منظور بهتر هستند. اگر برای کل صورت از این وسیله استفاده کنید زمان زیادی از شما می‌گیرد و قطعاً کندن دانه دانه موها طاقت‌فرسا خواهد بود. قبل از کندن مو از تمیز بودن موچین مطمئن شوید، آن را با آب گرم و صابون بشویید و سپس در جای خشک نگهداری کنید.

  1. وکس صورت

وکس صورت

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن موهای صورت، وکس یا همان موم است. معمولاً برای صورت از موم مخصوص و لطیف‌تر استفاده می‌شود تا آسیب به پوست نرساند. برخی از این مواد به نام موم نرم استفاده می‌شوند و بعد از آنکه با کاردک یا چیزی شبیه به چوب بستنی روی قسمت مورد نظر مالیده شدند، با کمک نوارهای پنبه‌ای از روی پوست جدا می‌شوند. نوع دیگری از وکس هم وجود دارد که بافت سفت و غلیظ‌تری دارد. زمانی که این موم را روی قسمت‌هایی از صورت مانند بالای لب، گونه، ابرو و چانه می‌مالید، بعد از چند دقیقه کمی خشک می‌شود و خود را می‌گیرد، سپس می‌توان بدون نیاز به نوار پارچه‌ای آن را به راحتی از روی پوست صورت جدا کرد. به این صورت موهای اضافی به راحتی کنده می‌شوند.

وکس صورت می‌تواند به دلیل استفاده از مواد خاص روی سطح پوست، باعث آسیب و التهاب شود. اگر این روش به درستی انجام نشود، فولیکول مو به طور کامل از ریشه خارج نمی‌شود و همین امر باعث التهاب و تحریک پوست اطراف می‌شود. اگر فولیکول باقی مانده زیر پوست به دام بیفتد، باعث رشد موی زیرپوستی می‌شود. برای استفاده از وکس صورت بهتر است به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید یا خودتان دستور کار را به خوبی مطالعه کنید.

  1. استفاده از تیغ برای رفع موهای زائد صورت

تیغ اصلاح صورت

شاید فکر کنید که استفاده از تیغ برای اصلاح موهای صورت کمتر انجام می‌شود، ولی بسیاری از زنان برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از تیغ یا خود روش استفاده می‌کنند. شما هم فکر می‌کنید که بعد از تیغ زدن صورت موها ضخیم‌تر رشد می‌کنند؟ باید بدانید که این تفکر حقیقت ندارد و مو بعد از شیو کردن ضخیم‌تر و بیشتر نمی‌شود. به دلیل اینکه فولیکول مو بریده و نصف می‌شود، احساس زبری و ضخیم‌تر بودن بیشتر می‌شود ولی در واقع فقط تیزتر شده است. چنانچه استفاده از این روش برای شما راحت‌تر است، باید برخی احتیاط‌ها را هم بشناسید تا پوست صاف و بدون التهاب به دست بیاید. شیو صورت را درون حمام یا بعد از آن انجام دهید تا پوستتان نرم و صاف‌تر باشد. این روش برای موهای صورت ضخیم که حالت کرکی ندارد هم مناسب است چون بخار داغ باعث نرم شدن مو می‌شود. از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید، این روغن را اغلب مردان قبل از اصلاح به کار می‌برند. این کار از بریده شدن پوست توسط تیغ هم جلوگیری می‌کند. برای اصلاح صورت از خودتراش دو تیغه استفاده کنید، این تیغ‌ها برای قسمت‌های حساس بهتر عمل می‌کنند. حتی مدل‌های یک تیغه از قرمزی و بریدگی هم جلوگیری می‌کند. تیغ‌های مخصوص ابرو هم برای این کار بسیار مناسب هستند.

به یاد داشته باشید که تیغ را چند بار روی یک ناحیه نکشید چون این کار باعث آسیب به پوست می‌شود و روی ظاهر صورت تأثیر منفی می‌گذارد. بعد از اصلاح صورت، از کرم آب‌رسان برای پوست صورت خود استفاده کنید.

  1. بند انداختن برای از بین بردن موهای زائد صورت

از بین بردن موهای زائد صورت زنان

بند انداختن در کشورهای آسیای میانه مرسوم است و با استفاده از نخ انجام می‌شود. باید گفت این روش کمی تخصصی‌تر است و با تمرین می‌توان آن را آموخت. در این روش نخ با ترفند خاصی روی پوست صورت حرکت می‌کند و با به دام انداختن موهای اضافه صورت در بین نخ، موها کنده می‌شوند. این روش هم تا حدودی موها را به صورت تکی جدا می‌کند ولی زمان کمتری نسبت به موچین نیاز دارد. بند صورت برای قسمت‌های کوچک‌تر صورت مانند ابرو، بالای لب یا سبیل و گونه‌ها بهتر جواب می‌دهد. اگر بلد نیستید از بند برای موهای صورت استفاده کنید، به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید.

  1. کرم موبر

کرم موبر صورت

برخی افراد به دلیل بوی نامطبوع کرم‌های موبر در زمان گذشته، این روش را کنار گذاشته‌اند ولی باید بدانید مدل‌های جدید و تولید شده در بازار بدون بو هستند. این کرم را روی قسمت مورد نظر صورت بمالید، به دلیل مواد خاص استفاده شده در ترکیب آنها موها از سطح پوست جدا می‌شوند. ترکیبات کرم‌های موبر مواد شیمیایی مانند کلسیم تیوگلیکولات و پتاسیم تیوگلیکولات هستند که زنجیره دی سولفید موجود در کراتین را می‌شکنند و به همین دلیل باعث ضعیف شدن مو می‌گردند. اگر می‌خواهید از این روش برای از رفع موهای زائد صورت خود استفاده کنید، قبل از شروع آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا اگر حساسیت یا خارش ایجاد کرد از مصرف آن پرهیز کنید. اگر این مواد را برای مدت بیش از زمان توصیه شده روی پوست نگه دارید، باعث آسیب و سوزش پوست می‌شوید.

  1. نسخه‌های موضعی

داروهای هورمونی

به غیر از محصولات موجود در فروشگاه و داروخانه‌ها، می‌توانید از متخصص پوست و زیبایی هم بخواهید که نسخه دست‌ساز و مخصوص به خود شما را تجویز کند. برخی از مواد دارویی باعث کاهش رشد موهای زائد و کم شدن آنها می‌شود. البته باید بدانید که در برخی موارد بعد از قطع کردن مصرف این داروها، موهای زائد مجدد به حالت قبل خود باز می‌گردد.

  1. لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

اگر به دنبال روش دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد هستید، لیزر یک روش پیشنهادی برای شماست. دستگاه لیزر نور را با طول موج معین به سطح پوست شما ساطع می‌کند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب می‌شود. بعد از آنکه نور جذب شد، تبدیل به گرما می‌شود که می‌تواند فولیکول‌های مو را بکشد. مزیت این روش نسبت به الکترولیز این است که می‌تواند در آن واحد سطح بیشتری را پوشش دهد در صورتی که الکترولیز تنها یک فولیکول را درگیر می‌کند. این دو روش از نظر سطح پوست به کار رفته، در واقع مانند وکس و موچین عمل می‌کنند. لیزر برای موهای به رنگ روشن و ریز کرک مانند تأثیر چندانی ندارد، قیمت آن بالاست و برای تثبیت درمان باید آن را چندین بار تکرار کنید تا فولیکول‌های مو کاملاً از بین بروند.

  1. الکترولیز برای رفع موهای زائد صورت

یکی دیگر از روش‌های رفع موهای زائد به شکل دائم، الکترولیز است. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می‌شود که هر بار یک فولیکول مو را تخریب می‌کند تا از رشد باز بماند. این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال روش دائمی هستند ولی به دلیل نازکی و روشن بودن موهای صورت خود، نمی‌توانند لیزر انجام دهند.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه