روزهای شلوغ ایستگاه فضایی بین‌المللی

۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ایستگاه فضایی بین‌المللی

ایستگاه فضایی بین‌المللی هفته شلوغی را پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر نه نفر در آزمایشگاه بشر در مدار زمین مشغول فعالیت هستند و این روند تا پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت. قرار است در پنج‌شنبه پیش رو سه نفر از ساکنان ایستگاه فضایی به زمین بازگردند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اغلب میزبان سه تا شش فضانورد است. با این حال و با اعزام سه فضانورد در چهارشنبه هفته گذشته این عدد به ۹ رسیده است. در حال حاضر فضانوردانی از ناسا، آژانس فضایی اروپا، آژانس فضایی روسیه و امارات در ایستگاه فضایی حضور دارند.

البته پیش از این ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان فضانوردان بیشتری نیز بوده است. رکورد بیشترین تعداد فضانوردان در ایستگاه فضایی در سال ۲۰۰۹ زده شد. زمانی که ۱۳ فضانورد در این ایستگاه حضور داشتند. در سال ۲۰۱۵ و در بخشی از زمان حضور اسکات کلی در ایستگاه فضایی نیز نه فضانورد مهمان ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند.

در پرواز روز چهارشنبه Jessica Meir از ناسا و Oleg Skripochka از روسیه عازم ایستگاه فضایی شدند تا ماموریت شش ماهه‌ی خود را آغاز کنند. در این پرواز فضاپیمای سایوز البته مهمان دیگری نیز حضور داشت. Hazzaa Ali Almansoori، اولین فضانورد اماراتی که به مدت یک هفته در ایستگاه فضایی اقامت خواهد داشت.

سفر Almansoori بخشی از همکاری امارات و آژانس فضایی روسیه است. او پنج‌شنبه به همراه Nick Hague و Alexey Ovchinin به زمین بازخواهد گشت. این دو فضانورد تا کنون بیش از ۲۰۰ روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری کرده‌اند.

سه فضانورد دیگر نیز که در اواسط تابستان به ایستگاه فضایی سفر کرده‌اند کماکان در ایستگاه حضور خواهند داشت. این سه در اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال آینده میلادی به زمین بازخواهند گشت.

عکس کاور: فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی.

Credit: ESA/Luca Parmitano

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه