تصویری دیدنی از پرتاب فضاپیمای سایوز از دید فضانوردان ایستگاه فضایی

۵ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پرتاب فضاپیمای سایوز

چهارشنبه سوم مهر فضاپیمای سایوز روسی از قزاقستان به فضا پرتاب و روانه‌‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. بدون شک یکی از بهتری نماها از پرتاب فضاپیمای سایوز را فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نظاره کردند.

تصویر تماشایی بالا از ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده است و منظره‌ای هیجان‌انگیز از پرتاب سایوز را نمایش می‌دهد.

در پرتاب اخیر فضاپیمای سایوز سه فضانورد از کشورهای مختلف حضور داشتند. Jessica Meir از ناسا، Oleg Skripochka از روسیه و Hazza Ali Almansoori از امارات. این سه فضانورد به جمع شش فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه شدند. Jessica Meir که اولین سفر فضایی خود را پشت سر می‌گذارد پیش از این به عنوان یک زیست‌شناس فعالیت می‌کرد.

Hazza Ali Almansoori نیز اولین سفر فضایی خود را انجام می‌دهد و اولین فضانورد اماراتی است که روانه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود. او پیش از این خلبان ارتش بوده و در سال ۲۰۱۸ به عنوان یکی از فضانوردان برنامه فضایی امارات انتخاب شده است. این فضانورد تنها یک هفته را در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد گذراند.

Hazzaa Ali Almansoor، اولین فضانورد اماراتی.
Credit: NASA/MBRSC via collectSPACE.com

Almansoori وسایل مختلفی را با خود به همراه برده است تا با کمک آن‌ها به برنامه‌های فرهنگی پس از سفر فضایی خود بپردازد. علاوه بر پرچم امارات، او یک عروسک با نام «سهیل» را نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده است تا در آینده با کمک آن با کودکان امارات ارتباط نزدیک‌تری برقرار کند. یک جلد قرآن نیز به همراه این فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شده است. او ۳۰ بذر درخت را نیز به همراه دارد که پس از بازگشت از فضا در نقاط مختلف امارات کاشته خواهند شد.

دو فضانورد دیگر حاضر در این ماموریت مدت بیشتری را در ایستگاه فضایی حضور خواهند داشت و در ماه بهمن به همراه Christina Koch به زمین بازخواهند گشت. Koch پس از ماموریت خود به رکورد طولانی‌ترین حضور پیوسته در ایستگاه فضایی بین‌المللی (در میان بانوان فضانورد) دست خواهد یافت.

عکس کاور: تصویری از پرتاب فضاپیمای سایوز از دید فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی.

credit: Christina Koch/NASA

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه