روسیه ایمیل‌های دولتی امریکا را هک می‌کند

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارش‌هایی که خبرگزاری‌های NBC و The Daily Beast ارایه داده‌اند، دولت روسیه قصد دسترسی به ایمیل‌های داخلی ستاد مشترک (Joint Chief of Staff) ایالات متحده را داشته است. ستاد مشترک امریکا مجموعه‌ای از مسوولان نظامی و دفاعی امریکا را تشکیل می‌دهد که به وزیر دفاع امریکا و رییس جمهور مشاوره‌ی نظامی می‌دهند.

سازمان امنیت سایبری امریکا می‌گوید که در چند ماه گذشته، روسیه چند باری سعی در هک کردن امریکا داشته است

حمله‌ی سایبری که گفته می‌شود روسیه قصد انجام آن را داشته، یک نوع «فیشینگ» بوده است که در آن ایمیل‌هایی که رسمی به نظر می‌رسند، نرم‌افزارهایی را برای جمع‌آوری اطلاعات اجرا می‌کردند. این نرم‌افزارها داده‌های روی شبکه را جمع‌آوری و سپس توسط اینترنت به هکرها ارسال می‌کردند.

سازمان US-CERT کشور ایالات متحده امریکا که حمله‌های سایبری را به این کشور رصد می‌کند، دو هفته‌ی گذشته و در روز اول آگوست (۱۰ مرداد) گزارش یک حمله را داده بود. این سازمان می‌گوید که در ماه‌های ژوئن و جولای هم چنین حمله‌هایی به سمت ایالات متحده صورت گرفته بود.

RussiaUS

این سازمان می‌گوید که ایمیل‌های فرستاده شده، از حفره‌های امنیتی میان‌افزار فلش‌پلیر برای اجرای هک‌های خود استفاده می‌کردند. برخی از ایمیل‌ها هم یک فایل زیپ را در خود جای داده بودند که نرم‌افزار مخرب در آن قرار داشت.

برای جلوگیری از هرگونه حمله‌ی دیگری، ظاهرا شبکه‌های داخلی ستاد مشترک امریکا فعلا بسته شده است.

منبع: Popsci

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه