کوالکام از اولین برد کامپیوتری برای پهپاد رونمایی کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کوالکام، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی چیپست برای گوشی‌های هوشمند، قصد دارد به بازار پهپادهای مصرفی روی بیاورد.

شرکت کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان چیپست، اخیرا یک برد کامپیوتر مختص پهپادها را معرفی کرده است.

این شرکت پلت‌فرمی طراحی کرده که می‌تواند نسل جدیدی از این روبات‌های قابل کنترل را هدایت کند؛ روبات‌هایی که سخت‌افزار قدرتمندتر و در عین حال قیمت کم‌تری دارند.

این هفته، کوالکام از «اسنپ‌دراگون فلایت» (Snapdragon Flight)، اولین چیپست اسنپ‌دراگون که مخصوص پهپادها ساخته شده، رونمایی کرد. این برد کامپیوتری کامپکت بر مبنای پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۱ قرار دارد؛ پردازنده‌ای که در بسیاری از گوشی‌های بالارده‌ی اندرویدی به کار رفته است. ویژگی‌های این برد شامل یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با سرعت ۲.۲۶ گیگاهرتز، پردازنده‌ی سیگنال دیجیتالی برای کنترل

دستگاه هنگام پرواز، قابلیت اتصال به Wi-Fi و بلوتوث، سیستم جهت‌یابی ماهواره‌ای و قابلیت پشتیبانی از ویدیوی ۴K می‌شود. اسنپ دراگون فلایت در پهپاد چینی Yuneec در سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار خواهد شد.

تقاضا برای پهپادهای قابل کنترل طی سال‌های اخیر زیاد شده است، اما اکثر مشتریان باید میان یک پهپاد قدرتمند و رده بالا یا یک پهپاد ارزان‌قیمت انتخاب کنند. اگر چیپست جدید کوالکام انتظارها را برآورده کند، این شرکت می‌تواند جایگاه برتری در بازار پهپادهای قدرتمند و پربازده داشته باشد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد بازار پهپادها رفته رفته بزرگ‌تر می‌شود، ظاهرا در آینده‌ای نزدیک باید به حضور آنها عادت کنیم.

 

منبع: Wired

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه