نسل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید پرو ۱۷ با نمایشگر ۳۰۰ هرتزی همراه است

۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت ریزر ساعاتی پیش مدل ۲۰۲۰ از لپ‌تاپ ریزر بلید پرو ۱۷ را معرفی کرد. مثل مدل سال گذشته، این لپ‌تاپ را می‌توان با نمایشگر ۴K لمسی و ۱۲۰ هرتزی خریداری کرد که این گزینه برای افراد خلاق و حرفه‌ای عالی است. اما ریزر روی مدلی از این لپ‌تاپ که برای بازی ساخته شده، یک گزینه دیگر در نظر گرفته که کاربران می‌توانند نمایشگری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰۰ هرتز داشته باشند! ریزر می‌گوید مدل ۴K این لپ‌تاپ از ۱۰۰ درصد رنگ‌های Adobe RGB پشتیبانی می‌کند و مدل ۱۰۸۰P هم با پوششی مات روی نمایشگر همراه است تا کاربران گیمر کمتر شاهد بازتاب نور از این نمایشگر باشند.

مشخصات فنی اما تفاوت زیادی با نسل قبلی ریزر بلید پرو ۱۷ ندارند. اصلی‌ترین تفاوت، بروزرسانی پردازنده و پردازشگر گرافیکی به نسل آخر آن‌ها از شرکت‌های اینتل و انویدیا است. ریزر می‌گوید با این بروزرسانی سخت‌افزاری، مدل جدید چه در اجرای بازی‌های سنگین و چه در اجرای اپلیکیشن‌های حرفه‌ای، سریع‌تر از نسل قبلی است.

نسخه گیمینگ از این لپ‌تاپ که نمایشگر ۳۰۰ هرتزی دارد، با دو کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 Max-Q یا RTX 2080 Super Max-Q و قیمت‌های ۲۵۹۹ و ۳۱۹۹ عرضه می‌شود. همچنین حافظه داخلی هر دو مدل در حالت پایه ۵۱۲ گیگابایتی و از نوع SSD خواهد بود اما در حین خرید می‌توان آن را تا ۲ ترابایت افزایش داد.

مدل ۴K از ریزر بلید پرو ۱۷ نیز تنها با کار گرافیک RTX 2080 Super Max-Q و حافظه داخلی یک یا دو ترابایتی همراه است که مدل پایه ۳۷۹۹ دلار قیمت دارد. همچنین تمام مدل‌های این لپ‌تاپ، با پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل Core i7-10875H همراه هستند که سرعت پردازشی آن‌ها روی ۲.۳ گیگاهرتز تنظیم شده و امکان توربو بوست تا ۵.۱ گیگاهرتز هم دارند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها با رم ۱۶ گیگابایتی دو کاناله DDR4 همراه هستند.

این لپ‌تاپ‌ها از سیستم خنک‌کننده بخار ریزر استفاده می‌کنند. این سیستم خنک کننده که در لپ‌تاپ‌های رده بالا سری بلید استفاده می‌شوند، در نسل قبلی توانایی‌های خود را اثبات کرده بودند. با اینکه به خوبی می‌توانند در خنک کردن پردازنده و کارت گرافیک لپ‌تاپ‌ها موثر باشند، اما به وزن کلی لپ‌تاپ‌ها اضافه می‌کنند و ریزر بلید پرو ۱۷ جدید هم حدود ۲.۸ کیلوگرم وزن دارند!

در نهایت، ریزر کیبرد این نسل از ریزر بلید پرو ۱۷ را هم شبیه به مدل‌های جدید Blade 15 و Blade Stealth کرده است. درواقع مشکل این کیبردها این بود که دکمه جهت بالا در نسل قبلی بین دو کلید شیفت و علامت سوال قرار گرفته بود ولی حالا دو دکمه جهت بالا و پایین در اندازه یک کلید عادی جای گرفته‌اند.

به طور کل به جز موردی که گفتیم، هیچ چیز دیگری در طراحی این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی، تغییر پیدا نکرده است. همچنان شاهد همان حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر هستیم و جایگاه بلندگوهای دستگاه هم در کنار کیبرد تعبیه شده است. تاریخ عرضه دقیق این لپ‌تاپ اعلام نشده اما گفته شده که از پایان ماه میلادی جاری که زمان زیادی هم به پایان ماه باقی نمانده، نسل جدید ریزر بلید پرو ۱۷ عرضه خواهد شد.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیررضا

    اصلا بازی ای وجود داره که بتونه از تمام توانایی نمایشگر ۳۰۰ هرتز استفاده کنه؟
    تک و توک بازی هایی هستند که تا ۱۲۰ هرتز رو میتونن برن ولی واقعا ۳۰۰ زیاده و فقط برای بازار گرمیه اصلا کاربردی نیست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه