ریزر دوربینی مثل کینکت می‌سازد

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

صنعت دوربین‌های واقعیت مجازی روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و تمام شرکت‌ها می‌خواهند سهمی در این صنعت داشته باشند. شرکت ریزر هم اخیرا پلتفرمی مختص دوربین‌های واقعیت مجازی به اسم OSVR راه انداخته است. این پلتفرم طبق گفته‌های ریزر قرار است با نرم‌افزارها و دوربین‌های متعددی سازگاری داشته باشد.

همکاری ریزر و اینتل، ساخت دوربینی را رقم زده است که مثل دوربین کینکت ایکس‌باکس است و می‌تواند عمق محیط را تشخیص دهد.

ریزر امروز پا فراتر از یک پلتفرم گذاشت و از دوربینی رونمایی کرد؛ دوربینی که با همکاری شرکت اینتل ساخته می‌شود و ساختاری شبیه دوربین کینکت مایکروسافت دارد.

Intel_1

این دوربین که فعلا اسمی هم ندارد، از تکنولوژی Real Sense شرکت اینتل برای تشخیص عمق استفاده می‌کند. تکنولوژی Real Sense در حال حاضر در لپ‌تاپ‌ها یا پهپادها استفاده می‌شود، اما به کار گرفتن آن در یک دوربین برای تشخیص هدست‌های واقعیت مجازی، برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد.

دوربین ریزر مختص بازی‌های ویدیویی است. این دوربین می‌تواند برای کسانی که از خودشان به‌صورت زنده فیلم می‌گیرند و در سرویس پخش آنلاین Twitch استریم می‌کنند، استفاده‌های متفاوتی داشته باشد. برای مثال این دوربین، مثل یک پرده‌ی سبز می‌تواند به صورت هم‌زمان پس‌زمینه‌ی پشت افراد را پاک و صفحه‌ای دلخواه جایگزین آن کند.

البته این قابلیت، از قابلیت‌های Real Sense شرکت اینتل است، اما استفاده از آن برای بازی‌کننده‌ها، برنامه‌ای است که شرکت ریزر در سر دارد.

VR-1

ریزر استفاده‌ی اصلی دوربین کینکت-مانند خود را در تشخیص هدست‌های واقعیت مجازی می‌بیند. طوری که می‌توان از آن برای تشخیص موقعیت هدست‌ها که همان موقعیت بازی‌کننده‌ها است استفاده کرد. یا اینکه مثل ایده‌ی اصلی کینکت، از این دوربین برای اسکن جسم‌های مختلفی استفاده کرد که سپس وارد محیط بازی می‌شوند.

فعلا هیچ اطلاعات بیشتری از این دوربین منتشر نشده است. عکسی هم که در بالا است، یک رندر سه‌بعدی است و ممکن است اصلا نمایانگر نسخه‌ی نهایی نباشد.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه