برخلاف تصور، زن‌ها هم به اندازه‌ی مردها بازی می‌کنند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سازمان تحقیقاتی The Pew Research Center به‌تازگی اعلام کرد که زن‌ها و مردها تقریبا به یک اندازه به انجام بازی‌های کامپیوتری می‌پردازند.

براساس تحقیقات انجام شده، بیش از ۵۰ درصد مردها و بیش از ۴۸ درصد زن‌های کشور آمریکا به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌دارند و این عنوان‌ها را تجربه می‌کنند.

با توجه به تحقیقات سازمان The Pew Research Center نزدیک به ۵۰ درصد مردها و نزدیک به ۴۸ درصد زن‌ها به انجام بازی‌های کامپیوتری روی کنسول‌های بازی، کامپیوتر یا دستگاه‌های قابل حمل می‌پردازند. در این بین مردها بیشتر از زن‌ها خودشان را یک «بازی‌کننده» می‌دانند. نتیجه‌ی این تحقیقات زمانی جالب می‌شود که بدانید در باور عمومی، مردها بیشتر از زن‌ها به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌دارند.

در این تحقیقات گفته شده که نزدیک به ۴۹ ‌درصد افراد بالغ در کشور آمریکا به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌دارند و در روز ساعتی به بازی کردن مشغول می‌شوند. بیش از ۶۰ درصد بازی‌کننده‌های آمریکایی که از مردان و زنان مختلف تشکیل شده‌اند، بر این باور هستند که بازی کردن یک فعالیت مردانه به شمار می‌رود. بیش از ۵۰ درصد مردانی که در این تحقیقات حضور داشتند خودشان را یک «بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای» می‌دانند و این آمار در زن‌ها تنها ۶ درصد است. در این تحقیقات گفته شده که بیشتر مردان به بازی‌هایی مانند مجموعه‌ی Call of Duty)، Madden) و «افسانه‌ی زلدا»(The Legend of Zelda) علاقه‌دارند.

زنان و مردان به یک اندازه بازی می‌کنند

این تحقیقات که روی ۲۰۰۰ نفر از مردم آمریکا انجام شده به این موضوع اشاره می‌کنند که بیش از ۷۷ درصد مردان بین سن‌های ۱۹ تا ۲۹ سال خودشان را یک «بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای» می‌دانند. در این آمار مشخص شده که ۳۸ درصد زن‌ها و ۲۹ درصد مردهایی که بازی می‌کنند بالای ۵۰ سال دارند.

در این تحقیقات به موارد زیر هم اشاره شده است:

۲۶ درصد مردم آمریکا اعتقاد دارند که بازی کردن، تلف کردن وقت به شمار می‌رود. ۲۴ درصد مردم هم با این نظر مخالف هستند.

۱۷ درصد مردم فکر می‌کنند که بازی کردن باعث می‌شود که قدرت تصمیم‌گیری و برطرف کردن مشکلات در افراد تقویت شود. البته ۱۶ درصد مردم هم فکر می‌کنند که این موضوع درباره‌ی تمام بازی‌ها درست نیست.

۱۵ درصد بازی‌کننده‌ها فکر می‌کنند که بازی‌های کامپیوتری باعث تقویت شدن کارهای گروهی می‌شود.

۳۵ درصد از افرادی که بازی می‌کنند، اعتقاد دارند که کار آن‌ها وقت تلف کردن نیست.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. م م

    من یه دختر گیمر ایرانی ۲۹ ساله ام که وقتی میرم به یه فروشگاه تا بازی بخرم مجبورم الکی بگم واسه فامیل یا داداشم میخوام چون به محض اینکه بگم واسه خودم میخوام یه جوری چپ چپ نگام میکنن یا تمسخر میکنن و در بهترین حالت بازی The Sims بهم میدن اما خبر ندارن که من بازی PES یا بازی جنگی مثل Call of duty یا GTA بازی میکنم!!!! چرا باید اینطور باشه؟!

  2. محمد جعفر

    اینکه گیمرهای خانم زیاده درش شکی نیست ولی فکر کنم شما افرادی با موبایل باز ی می کنن رو هم حساب کردید.

  3. محمد توکل

    خب این که یک چیز کاملاً مشخص و واضحی هستش که گیمر دختر هم داریم و تعدادشون هم کم نیست…

    اما خب متاسفانه دخترها یه شاید بهتره بگیم جنسیت مونث رو خیلی از پسرا توی بازی های کامپیوتری قبول ندارن به خصوص در بازی های آنلاین و گروهی…
    خب این نوع طرز فکر متاسفانه اصلا درست نیستش و البته در کشور ما این نوع طرز فکر از وسواس و شدت بیشتری برخوردار هستش…
    من خودم به شخصه با چند گیمر دختر در بازی های آنلاین Steam هم تیمی بودم که در ابتدا اصلا نمیدونستم دختر هستن ( یعنی بروز نداده بودن و حق هم داشتن کاملا ) و البته برام هیچوقت هم تفاوتی نمیکرده که هم تیمی یا حریفم دختر باشه یا پسر…بعد از مدت ها که آنلاین بازی میکردیم و بعد از اینکه از طرز فکر من نسبت به بازی کردن جنس مخالف با خبر شدن خودشون بروز دادن این مسئله رو…اتفاقاً بازیشون هم خوب بود یکی دو نفرشون هم خیلی حرفه ای بودن و روی خیلی از آقایونی که توی بازی ادعا داشتن رو کم کرده بودن! البته فقط من از این قضیه خبر داشتم که۴ نفر از هم تیمی هامون دختر هستن و اگر به بقیه میگفتم با جوی که از اونجا خبر داشتم مطمئن بودم اگر میفهمیدن این ۴ نفر دختر هستن قطعا یه کمپین بر علیهشون راه مینداختن!

    ما نباید هیچوقت جنس مخالفمون رو دست کم بگیریم… ضمن اینکه هر کسی توانایی ها و ضعف هایی داره و آدم ها با هم متفاوت هستن اگر این چیزا رو همیشه در نظر بگیریم دیگه شاهد اینگونه مسائل نخواهیم بود…

    مونث و مذکر آفریده شدن برای تکمیل کردن همدیگه… شاید ما آقایون توی عمل کردن بهتر باشیم و خانم ها توی برنامه ریزی یا بلعکس… نه فقط توی بازی های کامپیوتری بلکه در کل زندگی این چیزا صدق میکنه…

    بهتره یکم به خودمون بیایم و در برابر همدیگه جبهه گیری نکنیم… چیزی که الان مخصوصا توی فضاهای مجازی پر شده از جبهه گیری های بیهوده و بی فایده بر علیه هم
    دخترا میشینن بر علیه پسرا مینویسن پسرا بر علیه دخترا

    به امید اینکه دیگه اینگونه مسائل وجود نداشته باشه و به امید روزای خوب واسه همگی.

  4. دلارام

    بابا دختر گیمرم زیاد هست :))) آقای نویسنده حلالت باشه D :

    1. م م

      تایید میکنم حرفت رو دلارام جان من خودم گیمر حرفه ای هستم که توی ۳ روز…و روزی ۲ ساعت تونستم GTA V رو بازی کنم وبه ۱۰۰% برسونم ^_^

  5. مهدی

    چه جالب… 🙂

  6. bijan

    باور عمومی دیگه یعنی چی؟ واقعیت ملموس رو باور عمومی دونستن خیلی عجیبه!!!
    درواقع یکی از چالشهای کمپانی های بازی سازی جذب زن ها به بازی کردنه، که تا به امروز به میزان کمی موفق بودن، ای آمار به میزان بازی کردن و نوع بازی اشاره نکرده و فقط خواسته اون چیزی که مد نظرش بوده رو بقبولونه، درواقع بیشتر بازی کننده های دختر بیشتر به بازی های دنسینگ مشغولن و اون آمار بالای که ۳۸ درصد زن‌ها بالای ۵۰ سال نشون میده که بیشتر زن ها به بازی هایی که با ورزش و فعالیت بدنی از طریق کینکت انجام میشه روی میارن.

  7. mihman

    اخه اون ها candy crush رو یه بازی در حد witcher می دونند! طرف توی فیسبوک فارم وایل(؟) بازی می کنه بعد میاد میگه:((من گیمرم!!!)) هستند ولی مثلا حدود ۲۰ – ۴۰ مردها. یه چند تا twitch streamer خوب هم دارن مثل kitty plays که هر روز خدا هر موقعی بری ببینی داره یه چیزی مثل Nosgoth بازی می کنه.
    ولی در کل باید بگم که برخورد خانوم ها در بازی های آنلاین خیلی بهتر از مردهاست. و جنبشون هم خیلی بیشتره. ولی خوب باید قبول کنیم که در حال حاظر از نظر کلی گیمر های مرد بهتری وجود دارن تا زن.
    به امید روزی که رویای یک گیمر ۹gag ای به حقیقت بپیونده.

    1. امیر

      داداش فازت چیه؟ چند تا گیمر زن دیدی یا باهاشون بازی کردی اینجوری حرف میزنی؟ والا ما یه عمریه تو Garena و Steam بازی کردیم روی هم ۱۰ تا گیمر زن ندیدیم.

      1. Aidin

        اتفاقا توی استیم زیاد هست گیمر دختر. ولی‌ شما نمیتونی‌ از روی اسم یا عکس پروفایل بیشترشون رو تشخیص بدید. خودشون احتمالا دوست دارن که جنسیتشون معلوم نباشه. چون اینطوری راحت ترن و کلا بیشتر جدی گرفته میشن. خیلیا هستن هنوز که گیمر دختر رو جدی نمیگیرن و میگن دخترا ناشی‌ هستن. اتفاقا یکی‌ از دوستان من که دختر هم هست توی استیم کانتر بازی می‌کنه و خیلی‌ هم بازیش خوب هست. ولی‌ به جز دوستاش کسی‌ نمیدونه دختر هست. این حالا یک نمونه ا‌ش بود.

      2. kezzen

        هم توی استیم هم گرنا بازیکن دختر کم نیستند من که به شخصه نمیگم زیاد در حدی که هر روز ببینم ولی کم و بیش هستند

    2. م م

      این حرف شما رو قبول ندارم چون خود من یه دختر ۲۹ ساله هستم که تمام گیم ها رو بازی کردم حتی Call of duty Advanced و حتی PES 16 خیلی جالبه نه؟

  8. Sami

    آمار جالبی بود!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه