ساخت اولین تبلت ماژولار برای کودکان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تبلتی مختص کودکان ساخته شده که تمام اجزای آن ماژولار هست؛ یعنی می‌شود آن‌ها را از هم جدا و دوباره سرهم‌شان کرد. شرکتی که این تبلت را ساخته، کارکرد آموزشی را مدنظر داشته و محصول الهام‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای تولید کند که کودکان را هرچه بیش‌تر با کارکردها و قابلیت‌های مختلف تکنولوژی آشنا می‌کند.

این تبلت را شرکتی به نام One Education ساخته که Infinity نام دارد و اجزای اصلی آن قابل جدا شدن هست. به چنین وسیله‌هایی که می‌توان اجزایش را بدون خراب شدن از هم تفکیک و با مدل‌های دیگری جایگرین و سرهم کرد، سیستم ماژولار می‌گویند.

سازندگان در ابتدا ایده‌ی «یک لپ‌تاپ برای هر کودک» را در ذهن داشتند ولی بعدا مسیر کاری به سمت ساخت تبلتی کشیده شد که اجزای ماژولار داشته باشد. تمام اجزای این دستگاه به صورت کشویی از جای خودشان درمی‌آیند، بدون این‌که آسیب ببینند.

تبلت اینفینیتی تمام قطعات اصلی هسته، از جمله باتری هاب و نمایشگر را دارد؛ حتی نرم‌افزار اجرایی‌اش هم ماژولار هست و می‌شود روی آن اندروید، لینوکس، ویندوز یا کرومیوم OS نصب کرد. به علاوه یک سیستم عامل دیگری به اسم Infinity OS هم مختص همین دستگاه طراحی شده است. اینفینیتی OS اپلیکیشن‌هایی دارد که کد نویسی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

تبلت دارای دوربین، بلوتوث، وای‌فای (WiFi)، یک نمایشگر ۸٫۹ اینچی لمسی، یک CPU با قدرت ۱٫۴ گیگاهرتز و یک کیبورد جدا (داک کیبورد) است. شاید این مدل جدید لپ‌تاپ‌های OLPC XO باشد که قبلا برای استفاده‌ی بچه‌ها و آشنا شدن‌شان با تکنولوژی تولید شده بود.

کمپین Indiegogo خیلی زود دست به کار شده و ۴۰ درصد از بودجه‌ی ۵۰ هزار دلاری پروژه را فراهم کرده است.

قیمت این دستگاه الان ۲۴۹ دلار آمریکا است و شرکت تولیدکننده قصد کرده که در شهریور سال آینده به بازار جهانی عرضه‌اش کند.

آلبوم عکس‌های این تبلت، اجزای ماژولارش و کار کودکان با آن را در آلبوم زیر ببینید:

منبع: Tablet-News

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علیرضا پورجبار

    با این کاری که کردن شاید بشه قطعات رو ارتقا داد تو آینده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه