ساعت ۲۸۰ هزار دلاری بوگاتی شیرون توربیلون با ویژگی‌های بی‌نظیر معرفی شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت Jacob & Co که در زمینه جواهرسازی و تولید ساعت‌های بسیار لوکس فعالیت می‌کند، اخیرا از یک ساعت مچی منحصر بفرد رونمایی کرده است. این ساعت به عنوان یک هدیه مناسب برای دارندگان ابرخودروی شیرون ساخته شده، به همین جهت برای آن نام بوگاتی شیرون توربیلون (Tourbillon) بزگزیده شده است.

ساعت 280 هزار دلاری بوگاتی شیرون توربیلون

بوگاتی شیرون توربیلون ویژگی‌های بسیار متمایزی دارد. شاخص‌ترین ویژگی این ساعت مچی را می‌توان وجود یک موتور کوچک در داخل آن دانست. این موتور از نمونه ۱۶ سیلندر حاضر در شیرون و دیگر محصولات بوگاتی الگوبرداری شده و اجزای آن متحرک هستند.

برای به حرکت در آوردن اجزای موتور، کافیست دکمه مخصوص آن فشرده شود. با فشردن این دکمه، تمامی پیستون‌های تعبیه شده درون موتور ۱۶ سیلندر مثل یک موتور واقعی شروع به حرکت می‌کنند. جالب اینکه این پیستون‌ها به یک میل‌لنگ مینیاتوری نیز متصل بوده و آن را نیز به حرکت در می‌آورند. به غیر از پیستون‌ها و میل‌لنگ، توربوشارژرهای مینیاتوری موجود در داخل ساعت نیز به چرخش درآمده و پرخورانی موتور را شبیه‌سازی می‌کنند. حرکت تمامی این اجزا در مجموع ۲۰ ثانیه طول می‌کشد.

ساعت 280 هزار دلاری بوگاتی شیرون توربیلون

ساعت جدید شرکت Jacob & Co از لحاظ ظرافت در نوع خود بی‌نظیر است. برای ادای احترام به بوگاتی، جلوپنجره نعل اسبی این خودروساز فرانسوی در ابعادی بسیار کوچک روی ساعت نقش بسته است. همچنین نمایشگر میزان شارژ باتری از نشان‌دهنده‌های میزان بنزین باک در خودروها اقتباس شده است. به گفته سازنده باتری این ساعت مجلل ۶۰ ساعت دوام می‌آورد.

ساعت 280 هزار دلاری بوگاتی شیرون توربیلون

علاوه‌بر موتور بوگاتی شیرون، در این ساعت از سیستم تعلیق ابرخودروی فرانسوی‌ها هم الگوبرداری شده و قطعات مختلف از طریق چهار کمک فنر به بدنه متصل هستند. در حالت استاندارد این کمک فنرها دارای رنگ آبی هستند، اما مشتریان می‌توانند رنگ‌های دلخواه را برای آنها سفارش دهند. قاب ساعت بوگاتی شیرون توربیلون از تیتانیوم و شیشه آن از یاقوت کبود ساخته شده است؛ قلاب‌ها نیز جنسی از تیتانیوم دارند تا هنگام حرکت با سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر، توانایی حفظ ساعت روی مچ راننده را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی ساعت یکصد میلیونی پورشه دیزاین با طراحی هماهنگ با پورشه ۹۱۱

با ۵۴ میلی متر طول و ۴۴ میلی متر عرض این ساعت ابعاد نسبتا بزرگی دارد. شرکت Jacob & Co تعداد قطعات به کار رفته درون ساعت را ۵۷۸ عدد اعلام کرده و افزوده ساخت این قطعات بیش از یک سال زمان برده است.

ساعت 280 هزار دلاری بوگاتی شیرون توربیلون

همانند محصولات بوگاتی، تولید ساعت بوگاتی شیرون توربیلون نیز محدود بوده و فقط ۲۵۰ عدد از آن ساخته خواهد شد. برای خرید این ساعت استثنایی باید ۲۸۰ هزار دلار پرداخت نمود، رقمی که می‌توان با آن یک دستگاه مکلارن ۷۲۰S یا یک خانه کوچک را در آمریکا خریداری کرد.

منبع: motor1 و carscoops

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه