سامسونگ با اسپیکر هوشمندش با گوگل رقابت می‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از چند هفته‌ی پیش، زمزمه‌هایی در مورد احتمال معرفی دستگاه جدیدی از سوی سامسونگ با نام «هلو سامسونگ» (Samsung Hello) به گوش می‌رسد. هنوز مشخص نیست که این وسیله چه چیزی قرار است باشد. اما طبق گزارشات اخیر، «هلو سامسونگ» احتمالا پاسخ این شرکت کره‌ای به اسپیکر هوشمند «گوگل هوم» (Google Home) است. به نظر می‌رسد این محصول هم‌زمان با گوشی پرچم‌دار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S8 رونمایی شود.

گزارشات حاکی از آن است که گلکسی S8 با یک دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی، به نام «بیکسبی» (Bixby) خواهد آمد. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد از این دستیار صوتی در سایر وسایل به جز گوشی‌های هوشمند هم استفاده کند؛ اسپیکر هوشمند یکی از این گزینه‌هاست.

پیش از این، اسپیکرهای هوشمندAmazon Echo و Google Home حضور موفقی در برخی بازارها داشته‌اند. سامسونگ هم خوب می‌داند که بازار اسپیکرهای هوشمند داغ است؛ دستگاه‌هایی که دیگر فقط برای پخش موسیقی نیستند. پس وقت خوبی است تا وارد این بازی شود.

هفته‌ی گذشته سامسونگ نشان تجاری Samsung Hello را ثبت کرد؛ شرح و جزئیات این نشان تجاری کم‌وبیش شبیه آن چیزی است که از دستگاه‌هایی نظیرAmazon Echo  و Google Home انتظار می‌رود. به همین خاطر به نظر می‌رسد سامسونگ وسیله‌ای شبیه به یک اسپیکر هوشمند عرضه خواهد کرد.

شرکت سامسونگ هنوز چیزی در مورد Samsung Hello منتشر نکرده است. بنابراین در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد زمان رونمایی آن اظهار نظر کنیم. با این حال، احتمال معرفی این دستگاه همزمان با رونمایی از گوشی گلکسی S8 در فروردین ۹۶ وجود دارد.

‌‌
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه