سامسونگ به دنبال تکنولوژی هولوگرام برای گوشی

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایده‌ی هولوگرام‌های تعاملی تاکنون تنها به فیلم‌های سینمایی یا داستان‌های علمی تخیلی تعلق داشته است. اغلب در فیلم‌های ژانر علمی تخیلی می‌بینیم شخصیت‌ها دستگاه‌هایی ارتباطی مجهز به نمایشگرهای هولوگرافیک دارند. اخیرا سامسونگ هم به ایده‌ی هولوگرام علاقه نشان داده است.

اسناد پتنتی مربوط به سامسونگ که توسط Patently Mobile کشف شده، نشان می‌دهد که سامسونگ روش استفاده از هولوگرام‌های تعاملی را در گوشی‌های هوشمند بررسی می‌کند.

براساس پتنتی متعلق به سامسونگ که توسط Patently Mobile کشف شده، به نظر می‌رسد که این شرکت فکر ایجاد نمایشگر هلوگرافیک برای گوشی‌های هوشمند را در سر می‌پروراند. حرکت هیجان‌انگیزی است، اما باید این نکته را در نظر داشت که این ایده فقط در حد پتنت است؛ بدین معنی که هیچ تضمینی وجود ندارد که به دنیای واقعی راه پیدا کند.

samsung-hologram-patent-640x448
در این پتنت روشی برای ادغام کردن آیکون‌های هولوگرام‌ در پنل نمایشگر توضیح داده شده است. ساز و کار نمایش هولوگرام به این صورت است که از درون گوشی به این آیکون‌های هولوگرام نور تابیده می‌شود. این بدین معنی است که آیکون‌ها کاملا ثابت هستند و از پیش برنامه‌نویسی شده‌اند، بنابراین هنوز نباید انتظار داشته باشیم که بتوانیم با گوشی‌مان فیلم هولوگرافیکی تماشا کنیم.

ایده‌ی این هولوگرام‌ها بسیار جذاب است و اگر محقق شود در مراحل اولیه می‌تواند برای اعلان‌های گوشی به کار رود. به عنوان مثال، گوشی برای نمایش اعلان، هولوگرام آن را در بالای صفحه‌‌‌ی نمایش نشان می‌دهد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه