سامسونگ به کمک طراحان حرفه‌ای یک تلویزیون زیبا ساخته

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت سامسونگ از تلویزیون جدید و متفاوتی که به کمک طراحان فرانسوی ساخته شده، رونمایی کرد.

اگر برای اولین بار این تلویزیون را ببیند، فکر می‌کنید یک وسیله‌ی تزیینی و دکوری است.

این روزها تلویزیون‌های مخصوص اتاق نشیمن به شکل پلاستیک های بزرگ و مشکی طراحی می‌شوند. همچنین معمولا به آنها برچسب‌هایی چسبیده شده که مشخصات فنی آنها مثل وضوح تصویر، قابلیت‌های هوشمند، میزان روشنایی، زوایای دید، میزان خلوص رنگ، و غیره درج شده است. البته تلویزیون‌ها به شکلی که امروز هستند مشکلی ندارند؛ اما جالب می‌شود اگر بتوان این لازمه‌ی خانگی را به یک دکوری تبدیل کرد.

این‌طور که پیداست این موضوع فکر سامسونگ را هم مشغول کرده بود. از همین رو این شرکت با همکاری «رونان و اروان برویک»، طراحان فرانسوی، تلویزیونی با طراحی متفاوتی ساخته است. سامسونگ این تلویزیون جدید را که «سریف» (Serfi) نام‌گذاری کرده، رسما رونمایی کرد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، سریف واقعا زیبایی منحصر به فردی دارد.

serif-1 serif-2 serif3

این دستگاه، تلویزیونی است که هیچ شباهتی به تلویزیون‌های عادی ندارد. درواقع اگر برای اولین بار این وسیله را ببیند، بدون اینکه از تلویزیون بودن آن مطلع باشید، فکر می کنید که یک وسیله‌ی دکوری و تزیینی یا حتی تابلو است. سریف در سه رنگ و اندازه معرفی شده که از مدل ۲۱ اینچی شروع شده و به مدل ۴۰ اینچی می‌رسد.

این طراحان نه تنها ظاهر خارجی تلویزیون را تغییر داده‌اند، بلکه نوع رابط کاربری آن را هم تغییر داده و صفحه‌ی شروع جدیدی طراحی کرده‌اند که «حالت پرده» (Curtain mode) نام دارد. این روزها شرکت‌های سازنده‌ی تلویزیون آنقدر به ارتقای مشخصات فنی و کیفیت نمایشگر دستگاه مثل پلاسما، Full HD، LED، ۴K، OLED و غیره تمرکز کرده‌اند که طراحی نوین متفاوت فراموش شده است. به همین دلیل، این اقدام سامسونگ حرکت جالبی در راستای طراحی زیبای بصری برای تلویزیون به شمار می رود و اهمیت آن را نشان می‌دهد. متاسفانه به قیمت دستگاه اشاره‌ای نشده، اما انتظار می‌رود در ماه نوامبر میلادی در انگلیس، فرانسه، سوئد و دانمارک به فروش رود.

serif4 serif5 serif6

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Bouroullec

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه