در گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ دوربین سلفی کار سنسور روشنایی را انجام خواهد داد

۲۸ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

قابلیت تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر اگر به درستی کار کند، احتمالا متوجه عملکرد آن نمی‌شوید. این مشخصه، همواره روشنایی نمایشگر گجت مذکور را با توجه به میزان نور محیط تنظیم می‌کند. البته همه‌ی گوشی‌ها از این لحاظ کارکرد یکسانی ندارند و حتی برخی از گوشی‌های پایین‌رده فاقد سخت‌افزار موردنیاز برای انجام این کار هستند. اما حالا سامسونگ روش جدیدی را ابداع کرده که گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت هم صرفا با بهره‌گیری از دوربین سلفی خود می‌توانند این مشخصه را امکان‌پذیر کنند.

معمولا، گوشی‌ها برای بررسی نور محیط و تنظیم میزان روشنایی نمایشگر، از سنسور روشنایی استفاده می‌کنند که نه‌تنها تجربه‌ی کاربری بهتری را رقم می‌زند، بلکه منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری هم می‌شود. اما حالا ویژگی جدیدی که گلکسی J8 از آن بهره می‌برد، این است که این گوشی از طریق دوربین سلفی می‌تواند نور محیط را مورد بررسی قرار دهد.

سامسونگ

روش کار آن هم بدین صورت است که با هر بار آنلاک کردن گوشی، دوربین سلفی یک عکس ثبت می‌کند تا میزان نور محیط مورد بررسی قرار بگیرد. سامسونگ همچنین اعلام کرده که این عکس‌ها در هیچ جایی ذخیره نمی‌شوند و کاربران لازم نیست که نگران نقض حریم خصوصی خود باشند. البته این مشخصه در ابتدا کاملا خودکار نخواهد بود زیرا گوشی با توجه به وضعیت‌های نوری محیط‌های مختلف، از کاربر می‌خواهد که میزان روشنایی نمایشگر را با توجه به محیط موردنظر مشخص کند. بعد از اینکه نرم‌افزار گوشی به اطلاعات کافی دست پیدا کرد، بعد از هر بار آنلاک کردن، تنظیم روشنایی نمایشگر به طور خودکار انجام می‌گیرد.

البته، چنین راه‌حلی بی‌نقص نیست زیرا اگر هنگام استفاده از گوشی وضعیت نور محیط تغییر پیدا کند، شدت روشنایی نمایشگر در همان حالت سابق باقی می‌ماند. ولی به هرحال همین که این نوآوری، مشخصه‌ی مذکور را تا حدی برای گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ به ارمغان می‌آورد، احتمالا مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرد.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با اینکه غیر از گلکسی J8 کدام یک از گوشی‌های این شرکت از این ویژگی بهره خواهند برد، منتشر نشده است؛ ولی به احتمال زیاد، دیگر گوشی‌های گلکسی J که فاقد سنسور روشنایی هستند، مجهز به این مشخصه خواهند شد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه