سامسونگ یک صفحه نمایش ۴K موبایل ساخته است

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

همین چند سال پیش بود که گوشی‌های هوشمند، برای اولین بار استفاده از صفحه‌های نمایش با وضوح Full HD را شروع کردند. در آن زمان، به شرکت‌های سازنده‌ی موبایل خرده گرفتیم و حداکثر وضوح ۷۲۰p را برای گوشی‌های‌مان کافی دانستیم؛ هر چه باشد تنها قرار بود روی گوشی‌های‌مان متن‌هایی را بخوانیم و نهایتا چند عکس ببینیم.

سامسونگ از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED با وضوح ۴K رونمایی کرده است.

با این حال، کاربردهای گوشی‌های هوشمند امروزه بسیار بیشتر شده‌اند. امروزه گوشی‌های‌مان را با استفاده از هدست‌های مخصوص، تبدیل به هدست‌ واقعیت مجازی می‌کنیم. این موضوع هم باعث شده است تا تقاضا برای صفحه‌های نمایش با وضوح بالا بیشتر شود. مخصوصا که گوگل اخیرا از پلتفرم واقعیت مجازی‌اش به اسم Daydream رونمایی کرده است و صنعت واقعیت مجازی هم با سرعت بسیار زیاد، روند رو به رشدی را طی می‌کند؛ طوری که شرکت‌های سازنده‌ی موبایل به دنبال صفحه‌های نمایشی هستند که تراکم پیکسلی‌ آن بیشتر از ۸۰۰ باشد.

Samsung 4K Display VR

سامسونگ هم اخیرا از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED با وضوح ۴K رونمایی کرده است. این شرکت کره‌ای دلیل ساخت این صفحه نمایش را دقیقا استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی عنوان کرده است. این صفحه مقدار روشنایی‌اش ۳۵۰ نیت و میزان گامو رنگ‌اش هم ۹۷ درصد است.

در حال حاضر، حتی گوشی‌هایی مثل Galaxy Note 5 یا Galaxy S7 که صفحه نمایش‌شان QuadHD است، زیاد برای هدست‌های واقعیت مجازی جواب نمی‌دهند.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar صادق

    اشتباه چاپی شد نکسوس
    که واقعا در مقایسه با امو الدی سامسونگ واقعا سونیش هم حرفی برای گفتن نداره به خاطر سیاست های خود سونی که در مصرف باطری میخواد صرفه جویی کنه و فقط در هنگام فیلم دیدن ۴k هست
    جهت اطلاع دوستان سامسونگ ۱۰۰ ملیون سفارش هم از ایفون گرفته

  2. Avatar صادق

    آقا z5 سونی صفحه نمایشش فقط وقتی فیلم میبینی ۴k هست در بقیه موارد ۱۰۸۰ هستش ولی سامسونگ تو گوشی های زیر ۵۰۰ تومانش هم صفحه نمایشش امو الدیه که رزولوشن QHd میده روشنایی صفحه نمایش هم دست خودته ولی تو گوشی نکسوز و سونی آخر نورش اندازه نصف سامسونگ وضوح و شفافیت داره شما پیکسل و آجر فرض کن وقتی این آجرها نور ندارند حالا ۸۰۰ پیکسل در اینچ بکار ببر با کنار هم قرار دادن این گوشیا دقیق میتونی تشخیص بدی
    الکی نیست انقدر فروش داره اونایی هم که عادت به صفحه نمایش تیره دارند برن سونی و نکسوز و … بخرند خلایق هرچه لایق

  3. Avatar ♠ค๓เг คlเ♠

    درودی دیگر،شرکت سامسونگ شرکت خوبی هست ولی در کل یکم ایراد هایی داره که خیلی ب دل نمیچسپه الان فناوری ۴k هم که روی Z5 premium هست پنل IPS داره که خیلی کیفیت توپی داره اینجپر که معلومه واسه دستگاه واقعیت مجازی مشکلی نداره از نظر صفحه نمایش،خلاصه سونی شرکتی هست که فناوری و نوآوری بسیار بالایی داره من خودم ب شخصه Z5 premium رو میخوام تهیه کنم که گوشی کاملا بی نقصی هست،حالا بگذریم اگر سامسونگ پنل اَمولد ۴k بزنه باز هم ب IPS نمیرسه در کل خوشحالیم که اکثریت شرکت ها دارن پیشرفت میکنن.موفق باشید. 🙂

  4. Avatar Ops

    به نظر من از طرز نگارش این متن اینجوری میشه برداشت کرد: سامسونگ توانست برای اولین بار صفحه نمایش ۴k را برای گوشی طراحی کند o:
    و اصلا تا کنون هیچ کمپانی دیگری نتوانسته دست به همچین خلاقیت بزرگی بزند (مثلا خواننده نمیدونه اولین بار کی استفاده شده) .
    البته منظورم به نویسنده محترم دیجی کالا نیست بلکه به gsm هست

  5. Avatar مهدی

    گاما یا گامو ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه