احتمال انتقال نمایندگی لندن سامسونگ در پی ماجرای Brexit

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه تصور می‌شد، رفراندوم بریتانیا برای خروج از اتحادیه‌ی اروپا، با شکست مواجه شود، دیروز خبری کاملا برخلاف انتظارات شنیدیم. واحد پولی یورو و پوند، هر دو پس از انتشار نتایج رفراندوم، افت کردند. بازارهای مختلف دنیا هم هنوز در شوک قرار دارند. با این حال، رای دیروز جمعیت بریتانیا به خروج از اتحادیه‌ی اروپا، چه تاثیری می‌تواند روی شرکت سامسونگ یا دیگر شرکت‌های موبایلی داشته باشد؟

تا عملی شدن رفراندوم از سوی پارلمان انگلستان، فعلا زمان باقی است. در نتیجه سامسونگ و ال‌جی زمان زیادی برای تصمیم‌گیری دارند.

خبر نتیجه‌ی برکسیت (Brexit)،‌ سقوط ارزش سهام اپل را به اندازه‌ی ۲.۸ درصد در پی داشت. ارزش هر سهم اپل از ۹۶ دلار، به ۹۳.۴۰ دلار رسیده است. با این حال، افت ارزش سهام اپل، باز هم از دیگر شرکت‌ها کمتر بود. ارزش سهام شرکت‌های گوگل، آمازون و مایکروسافت بین ۳.۲ تا ۳.۹۵ درصد افت کرده است.

خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا، باز هم بازار اقتصادی را بر هم خواهد زد؛ دلیل اصلی هم، نامعلومی اتفاقات آینده است. هیچ کشوری تا به حال اتحادیه‌ی اروپا را ترک نکرده است. هنوز هم تغییراتی که قرار است در بازار و در نتیجه‌ی این اتفاق روی بدهد، مشخص نیست.

یکی از شرکت‌هایی که تحت تاثیر اتفاقات اخیر بریتانیا قرار گرفته، سامسونگ است. طبق خبری که رسانه‌های کره منتشر کرده‌اند، سامسونگ می‌خواهد دفتر لندن‌اش را به یکی دیگر از شهرهای اروپا انتقال دهد. شنیده‌ایم که فقط سامسونگ هم نیست. ال‌جی هم چنین برنامه‌ای را در سرش می‌پروراند.

با خروج بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپا، این شرکت احتمالا هزینه‌های زیادی برای ورود دستگاه‌های مختلف به کشورش تعیین خواهد کرد. قیمت دستگاه‌های الکترونیکی هم ممکن است با کاهش قیمت پوند، زیاد شود.

هنوز نمی‌دانیم دقیقا قرار است چه اتفاقاتی برای شرکت‌های مختلفی که در بریتانیا فعالیت می‌کنند، روی دهد؛ مخصوصا که تا عملی شدن رفراندوم از سوی پارلمان انگلستان، فعلا زمان باقی است. در نتیجه سامسونگ و ال‌جی زمان زیادی برای تصمیم‌گیری دارند. اپل هم مطمئنا با توجه به تغییرات اخیر بریتانیا، برنامه‌های جدیدتری برای فعالیت در این کشور خواهد داشت.

منبع: Phone Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه