سامسونگ می‌خواهد پشت گوشی‌ها را هم لمسی کند

۳۰ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی‌های سامسونگ گلکسی S6 و S6 اج این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با روش‌های متفاوت و با لمس لبه‌ها با دستگاه خود ارتباط برقرار کنند.

شرکت سامسونگ اخیرا پتنتی را به ثبت رسانده که طرح‌های آن نشان می‌دهند که این شرکت می‌خواهد کنترل‌های لمسی را به پشت دستگاه هم بیاورد.

 این ویژگی منوهای جدیدی باز می‌کند، امکان کنترل‌های جدیدی را فراهم می‌کند و اطلاعات را به روش‌های متفاوتی نمایش می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ به دنبال روش‌های جدیدی برای لمس گوشی‌ها است.

براساس اسناد پتنتی که اخیرا کشف شده، به نظر می‌رسد سامسونگ ایده‌ی جایگذاری کنترل‌های لمسی در پشت دستگاه را در سر می‌پروراند. البته این ایده‌ی جدیدی نیست، زیرا سونی هم چنین ابتکاری را در کنسول PS Vita اجرا کرده بود. در پشت این دستگاه کنترل های لمسی تعبیه شده بود که بازی‌کنندگان به کمک آنها می‌توانستند به راحتی وظایف و دستورات مختلفی را اجرا کنند، بدون این که مجبور باشند کار اضافه‌ای انجام دهند.

patently

به کارگیری ایده‌ی مشابهی در گوشی‌ها این امکان را به سامسونگ می‌دهد که گوشی‌ها یا تبلت‌های بزرگ‌تری بسازد؛ قسمتی پشتی این دستگاه‌ها هم به کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌هایی را می‌دهد که در حالت عادی برای اجرای آنها به هر دو دست نیاز است. به عنوان مثال، یکی از انتقادهایی که به فبلت‌ها وارد می‌شود نیاز مداوم به کشیدن انگشت شست در صفحه‌نمایش یا استفاده از دو دست برای ارتباط با رابط کاربری است.
با انتقال بعضی از این کنترل‌ها به قسمت پشتی گوشی، کاربران دیگر هنگام استفاده‌ی یک دستی از دستگاه‌های بزرگ‌تر مشکلی نخواهند داشت. البته این ایده فعلا فقط در حد پتنت است و لزوما تمام ایده‌های ترسیم شده در پتنت‌ها نمی‌شوند؛ اما در مقایسه با دیگر پتنت‌ها، در این پتنت واقعا ایده‌ی جالبی معرفی شده و اگر اعمال شود مشکل مهمی را رفع می‌کند.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه