سامسونگ نسل جدید تراشه‌های گرافیکی NVIDIA را می‌سازد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ همکاری جدیدی را با شرکت «انویدیا» (NVIDIA) آغاز کرده است. در این همکاری شرکت سامسونگ نسل جدید تراشه‌‌های گرافیکی انویدیا را تولید خواهد کرد. حتما می‌دانید که انویدیا نام شناخته‌ شده‌ای در زمینه‌ی تولید کارت‌های گرافیکی و تراشه‌های گرافیکی است و در چند ماه اخیر مدل‌های جدید محصولات خودش را هم معرفی کرده بود.

سامسونگ تراشه‌های جدید NVIDIA را با فناوری ۱۴ نانومتری تولید می‌کند.

در گزارش‌های جدید گفته شده که شرکت انویدیا تصمیم گرفته کار ساخت تراشه‌های جدیدش را به شرکت سامسونگ بدهد تا آن‌ها را با فناوری ۱۴ نانومتری تولید کند. تا قبل از این شرکت TSMC با فناوری ۱۶ نانومتری این تراشه‌ها را تولید می‌کرد. این انتخاب انویدیا باعث می‌شود که تراشه‌های جدیدش کوچک‌تر شوند و در حالی که قوی‌تر هستند، مصرف انرژی کمتری داشته باشند. اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، اکنون شرکت سامسونگ هر دو تراشه‌ی گرافیکی NVIDIA و AMD‌ را تولید می‌کند.

در بخش دیگری از این اطلاعات گفته شده که سامسونگ کار ساخت تراشه‌های جدید انویدیا را قبل از پایان سال ۲۰۱۶ شروع می‌کند. شرکت انویدیا هم گفته بود که از هم اکنون در حال آزمایش نسل جدید کارت‌های گرافیکی Pascal است.

البته هیچ کدام از دو شرکت سامسونگ و انویدیا این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند. باید منتظر اطلاعات بیشتر باشیم.

 

منبع: Ubergizmo
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar !12sam

    بابا دمش گرم

  2. Avatar Next is Now

    امروزه شاهد رسوخ تکنولوژی سامسونگ در تمام ابعاد دنیای تکنولوژی هستیم

    1. Avatar sina

      سامسونگ فقط تولید کنندس عزیزم نه چیز دیگری. پتنت تمامی قطعات توسط خود انویدیا به ثبت رسیده فقط کار تولید قطعات بر عهده ی سامیه! ( مثل apple a9 که سامسونگ و tsmc فقط تولید کننده هستن) اینقدر اطلاعات برخی از دوستان متزلزله فک میکنن مثلا اپل به سامسونگ گفته سامی جان بیا یه پردازنده برای ما تولید کن بذاریم روی گوشیامون ما بلد نیستیم خودمون!!!!!!!!

      1. Avatar علیرضا

        آره بلد نیستن خودشون وگرنه میساختن.
        درضمن الان نظر شما کاملا بی ربط بود

      2. Avatar مرتضی

        میخوام بدونم اگه اپل تولید میکرد به جای سامسونگ شما همینا رو میگفتی؟؟
        خب معلومه تکنولوژی ساختشو ندارن یا واسشون گرونه سامسونگ تولید میکنه واسشون وگرنه خود اپل تولید کنه. حرف شما وقتی درسته که حداقل ۵ درصد آیفون ساخت خود اپل باشه نه بقیه. اپل حتی کارخونشم تو چین گذاشته . و قراره در آینده دوربین رو از الجی و صفحه نمایش رو از سامسونگ بگیره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه