سامسونگ پتنت Edge را ثبت کرد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس اخبار منتشر شده،‌ سامسونگ به‌تازگی پتنت اج را ثبت کرده است. شرکت سامسونگ با استفاده از این پتنت قصد دارد عملکرد صفحه نمایش خمیده‌ی اج را نمایش دهد.

براساس اخبار منتشر شده، سامسونگ به‌تازگی پتنت «اج» (Edge) را ثبت کرد. براین اساس سامسونگ قصد دارد عملکرد صفحه نمایش با لبه‌های منحنی (اج) را بیش‌تر از قبل نمایش دهد.

منظور از صفحه نمایش اج همان صفحه نمایش با لبه‌های منحنی است که پیش از این سامسونگ در گلکسی نوت ۴ اج برای نخستین بار از آن استفاده کرده بود. البته استفاده از این نوع صفحه نمایش‌ها در نوت ۴ اج بدون ایراد نبود؛ اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد مشکلات آن را برطرف کرده و دوباره از این ویژگی استفاده کند. این در حالی است که گلکسی S6 اج دومین گوشی هوشمند شرکت سامسونگ است که با فناوری صفحه نمایش خمیده طراحی شده بود.

edge1

البته باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ در دومین تجربه خود بیش‌تر از ویژگی‌های جدید، به زیبایی در صفحه نمایش اج افزوده است. اما سامسونگ به این دو محصول با ویژگی‌های اولیه بسنده نکرده و قصد دارد تکنولوژی استفاده از صفحه نمایش خمیده را یک قدم بیش‌تر به‌جلو ببرد. سامسونگ به‌تازگی، یک پتنت جدید با نام تجاری Apps Edge را در اداره پتنت آمریکا ثبت کرده است. این در حالی است که کاربرد واقعی و موارد استفاده بیشتر از این پتنت از سوی سامسونگ هنوز مبهم و مرموز است. در بخشی از توضیحات پتنت جدید سامسونگ می‌گوید: “این پتنت نرم‌افزاری برای سازماندهی و دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های پراستفاده است.”

edge2

ثبت یک پتنت با نام تجاری اختصاصی نشانه‌ این است که سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن‌های بیشتری برای استفاده از صفحه نمایش خمیده معرفی کند. البته از یک دید متفاوت هم می‌توان به این موضوع نگاه کرد؛ ممکن است سامسونگ قصد معرفی گوشی‌های هوشمند جدید با صفحه نمایش خمیده را داشته باشد و گوشی‌های بیشتری را با استفاده از این ویژگی روانه بازار کند.

منبع: GSMArena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه