سامسونگ گلکسی S9 مطابق انتظارات نمی‌فروشد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گلکسی S9
پیش از این پیش‌بینی شده بود گلکسی S9 بدترین فروش را در میان تمام مدل‌های گوشی‌های سری S سامسونگ از سال ۲۰۱۲ به بعد داشته باشد.

سامسونگ لیست درآمد سه ماهه خود را منتشر کرد. مثل همیشه در این گزارش هم سودده بودن سامسونگ مشخص است، اما روند صعودی میزان سوددهی چند وقت اخیر این شرکت متوقف شده. بر اساس این گزارش، سود عملیاتی سه ماهه سامسونگ معادل ۱۴.۸۷ تریلیون وون کره جنوبی (۱۳.۳ میلیارد دلار) بوده است که از فروش ۵۸.۴ تریلیون وون به دست آمده.

طبق گفته سامسونگ این پایین آمدن میزان سود می‌تواند ناشی از فروش آهسته‌تر گوشی‌های هوشمند و صفحه نمایش‌های این شرکت باشد. مهم‌ترین گوشی هوشمند امسال سامسونگ، گلکسی S9 بود که در سه ماهه گذشته به بازار عرضه شد. اما سامسونگ توضیح می‌دهد فروش این گوشی به آهستگی صورت می‌گیرد. پیش از این تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که گلکسی S9 بدترین فروش را در میان تمام مدل‌های گوشی‌های سری S سامسونگ از سال ۲۰۱۲ به این سمت داشته باشد.

گلکسی اس 9

واحد فروش صفحه نمایش سامسونگ هم سه ماهه‌ی بدی را سپری کرده است. این بخش با کاهش تقاضا برای صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر OLED مواجه شده. همچنین قیمت و تعداد فروش صفحه نمایش‌های LCD نیز با کاهش مواجه شده است. سامسونگ امیدوار است در نیمه دوم سال سفارشات بیشتری برای صفحه نمایش‌های OLED از سوی اپل دریافت کند. سامسونگ تولیدکننده صفحه نمایش‌‌های آیفون X اپل است و با توجه به این که اپل قصد دارد دو مدل دیگر از این گوشی تولید کند به احتمال زیاد درخواست تولید بیشتری از سامسونگ خواهد داشت.

بخش مثبت گزارش مالی سامسونگ به فروش تلویزیون‌های این شرکت مربوط می‌شود. فروش قابل توجه تلویزیون‌های سامسونگ به لطف پخش بازی‌های جام‌جهانی حاصل شد. با این وجود همچنان بیشترین نرخ تقاضا به محصولات نیمه‌هادی سامسونگ مربوط می‌شود. حافظه فلش NAND و تراشه‌های DRAM سامسونگ از جمله محصولاتی هستند که همیشه فروش بسیار خوبی دارند. سامسونگ همچنین اعلام کرد که بخش تولید سنسور دوربین این شرکت هم با توجه به افزایش علاقه‌مندی شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه چینی به تولید گوشی‌هایی با دوربین دوگانه، رشد خوبی دارد.

منبع:‌ The VERGE

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه