سخنرانی معاون عملیات دیجی‌کالا در دانشگاه صنعتی شریف

۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سه شنبه هفته گذشته الساندرو دوری «معاون عملیات» (Chief Operation officer) دیجی‌کالا در دانشگاه صنعتی شریف در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت. این سخنرانی درباره تجارت الکترونیک و مهندسی تجارت الکترونیک بود. دوری در ابتدای سخنرانی به معرفی خودش و سابقه‌ فعالیش پرداخت و سپس کمی درباره تاریخچه دیجی‌کالا صحبت کرد. او با اشاره به اینکه دیجی‌کالا در سال ۸۵ تاسیس شد و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین کشور تبدیل شده است، گفت:« بالارفتن نفوذ اینترنت در میان مردم باعث شده که میزان خرید اینترنتی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند و اکنون مردم دیجی‌کالا را به عنوان یک سایت قابل اعتماد می‌شناسند.» او در ادامه صحبت‌هایش از دانشجویان حاضر در سالن سوالاتی پرسید. مثلا چرا دیجی‌کالا مکان مناسبی برای خرید محصولات است؟ در جواب این سوال گفته شد که دیجی‌کالا به واسطه خدمات خوب و حمایت مشتری در زمان خرید و حتی پس از آن مورد توجه مردم قرار گرفته است. حتی دیجی‌کالا به مکان خوبی برای بررسی قیمت‌ها تبدیل شده است.

الساندرو دوری

مدیر عملیات دیجی‌کالا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر تنها ۱ درصد از خرده فروشان و فروشگاه‌ها محصولات خودشان را آنلاین می‌فروشند که این میزان در کشورهای مثل انگلیس به ۱۵ درصد می‌رسد، البته این میزان  در ایران روبه‌رشد است.  دوری در ادامه گفت که در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد بازار آنلاین ایران در اختیار دیجی‌کالا قرار دارد و همین موضوع باعث شده که سایت دیجی‌کالا سومین سایت پربازدید ایران باشد.

دوری در ادامه به این موضوع اشاره کرد که:« بیش از ۴۰۰ هزار کالای مختلف در سایت وجود دارد و این موضوع باعث شده که دیجی‌کالا به بزرگ‌ترین فروشنده کشور تبدیل شود. در واقع هیچ فروشگاهی را نمی‌شود پیدا کرد که این مقدار جنس برای فروش داشته باشد. همچنین در کنار دیجی‌کالا، دیجی‌استایل و فیدیبو هم فعالیت می‌کنند که هر کدام مخاطب‌های خاص خودشان را دارند. دیجی‌استایل نزدیک به ۱ سال است که راه اندازی شده و علاقه‌مندان به مد و پوشاک را هدف قرار داده است. فیدیبو هم پلتفرمی برای فروش کتاب صوتی و دیجیتالی است.»

الساندرو دوری مدیر عملیات دیجی‌کالا درباره روند ارسال سفارش‌ها هم صحبت کرد. او گفت:« دیجی‌کالا چند ماه پیش بزرگ‌ترین مرکز پردازش خاورمیانه را افتتاح کرد. این مکان می‌تواند میلیون‌ها کالا را در خودش قرار دهد. دیجی‌کالا روزانه هزاران سفارش دارد و روند ارسال کالاها در کمتر از ۲۰ دقیقه آماده می‌شوند. دیجی‌کالا برای ارسال سفارش‌ها سرویس دیجی‌کالا اکسپرس را راه‌اندازی کرد و در حال حاضر به اکثر استان‌های کشور دسترسی دارد.»

دوری در بخش پایانی سخنرانی خودش به موضوع محتوا و اهمیت این بخش هم اشاره کرد. او دراین‌باره توضیح داد: «یکی از نقاط قوت دیجی‌کالا بخش تولید محتوای آن است و از آغاز سعی کرده بهترین محتوای دیجیتال را در اختیار مردم قرار دهد. با این اطلاعات سعی می‌کند که نقش بهتری در حوزه تجارت الکترونیک داشته باشد. برای ما محتوا یک امپراتوری بزرگ است. چون مشتریان ما به همین دلیل ما را می‌شناسند. روزانه صدها شرح و نقد برای محصولات مختلف آماده می‌شود تا به خرید آگاهانه مشتریان کمک کند.»

 

پس از به پایان رسیدن سخنرانی مدیر عملیات دیجی‌کالا در دانشگاه صنعتی شریف، زمانی برای صحبت‌ با دانشجویان و پاسخ به سوالات آن‌ها صرف شد. این سخنرانی در شرایط بسیار دوستانه و هیجان‌انگیز به پایان رسید. در ادامه می‌توانید ویدیویی کوتاه از این مراسم را مشاهده کنید:

‌‌‌‌


برای عضویت در خبرنامه دیجی‌کالا مگ نام و ایمیل خود را وارد کنید.

    دیدگاه شما

    loading...
    بازدیدهای اخیر
    بر اساس بازدیدهای اخیر شما
    تاریخچه بازدیدها
    مشاهده همه