سرمایه‌گذاری ۱٫۴ میلیارد دلاری سیسکو در حوزه‌ی اینترنت اشیا

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Cisco

از آنجایی که موضوع اینترنت اشیا (IoT) مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته، شرکت «سیسکو» (Cisco) با سرمایه‌گذاری ۱٫۴ میلیارد دلاری در این حوزه، فعالیت خودش را بیشتر می‌کند.

سیسکو با خرید شرکت Jasper Technologies، فعالیت خودش در حوزه‌ی اینترنت اشیا را بیشتر می‌کند.

در چند سال گذشته اینترنت اشیا به موضوع بسیار مهمی برای شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. سامسونگ در این حوزه فعالیت‌های بسیار زیادی انجام داده و شرکت‌های مختلف هم قصد دارند حضور پررنگ‌تری داشته باشند. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به سیسکو اشاره کرد. سیسکو به تازگی شرکت Jasper Technologies را با قیمت ۱٫۴ میلیارد دلار خریداری کرده است. شرکت Jasper Technologies نرم‌افزارهای مختلفی برای کارهای تجاری تولید می‌کند که باعث می‌شوند، دستگاه‌های مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند.

این دومین خرید گران قیمت سیسکو در چند سال گذشته به حساب می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۲٫۵ میلیارد دلار شرکت Sourcefire را خریداری کرد که در حوزه‌ی امنیت‌ سایبری فعالیت می‌کرد. از آنجایی که سیسکو در حوزه‌ی ساخت تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند، جای تعجبی ندارد که بخواهد نقش پر رنگ‌تری در حوزه‌ی اینترنت اشیا ایفا کند.

Cisco

سیسکو

‌‌‌‌‌‌

سازمان تحقیقاتی Gartner به این موضوع اشاره کرده که تا سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۰ میلیون دستگاه مختلف از طریق اینترنت با هم در ارتباط خواهند بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    سلام
    یه رویداد هکاتون ملی تو زمینه IoT در پیش داریم
    چطور میتونیم از حمایت رسانه ای شما بهره مند بشیم؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه