سامسونگ یک میلیارد دلار در آستین تگزاس سرمایه‌گذاری می‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
صبح امروز خبر رسید که سامسونگ تا انتهای سال جاری میلادی بیش از یک میلیارد دلار روی یک کارخانه ساخت چیپ‌های پردازشی در آستین تگزاس سرمایه گذاری می‌کند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید.
 
به گفته‌ی سامسونگ این سرمایه‌گذاری برای افزایش تولیدات مجموعه‌ی ساخت چیپ‌های پردازشی در شهر آستین انجام می‌شود. از زمان آغاز به کار این مجموعه در سال ۱۹۹۶ تا به حال سامسونگ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است. این بزرگترین جذب سرمایه‌ی بین‌المللی در ایالت تگزاس است.
 
گرچه سرمایه‌ای یک میلیارد دلاری رقمی بالا به حساب می‌آید، اما این تنها بخشی از سرمایه‌گذاری‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود. این غول بازار دیجیتال اخیرا اعلام کرده که در سرمایه‌گذاری‌های سالانه‌اش به رقم ۲۴ میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی برای این شرکت به حساب می‌آید. نزدیک به نیمی از این رقم در صنعت نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری شده است.
 
سامسونگ دومین شرکت تولیدکننده چیپ و بزرگترین تولیدکننده‌ی چیپ‌های حافظه در دنیاست. بخش اعظمی از چیپ‌های پردازشی و چیپ‌های حافظه در حال حاضر در خود سامسونگ تولید می‌شود که طراحی و تولید چیپ‌های کوالکام و انویدیا را هم شامل می‌شود. به‌علاوه سامسونگ بزرگترین تولیدکننده‌ی چیپ برای تلفن‌های هوشمند است که اپل هم از مشتریان آن محسوب می‌شود. این شرکت اولین سازنده‌ی چیپ‌های پردازشی ۱۰ نانومتری نیز به حساب می‌آید.
منبع: PhoneArena
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه