سرویس گرین‌لایت استیم از امروز تعطیل شد

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت والو، مالک فروشگاه بزرگ استیم، سرویس «استیم گرین‌لایت» (Steam Greenlight) را از امروز تعطیل کرده است. سرویس گرین‌لایت به بازی‌سازان مستقل اجازه می‌داد تا ساخته‌های‌شان را با رای کاربران استیم، به این فروشگاه بیاورند. به جای گرین‌لایت، قرار است از هفته‌ی آینده، شاهد راه اندازی سرویس جدیدی به اسم استیم دایرکت (Steam Direct) باشیم.

از زمان راه اندازی سرویس گرین‌لایت در آگوست سال ۲۰۱۲، بیش از ۹۰ میلیون رای برای بازی‌ها دریافت شده است.

از امروز، دیگر امکان ارسال بازی‌ها و حتی رای دادن به آن‌ها در سرویس گرین‌لایت وجود ندارد. همین حالا هم بیش از ۳۴۰۰ بازی روی گرین‌لایت منتظر دریافت رای هستند و والو گفته است که خودش می‌خواهد کیفیت این پروژه‌ها را برای عرضه روی استیم بررسی کند. شرکت‌هایی که برای ورود به گرین‌لاپت مبلغ ۱۰۰ دلاری را پرداخت کرده‌اند و قرار نیست بازی‌شان تایید شود، می‌توانند آن را از والو پس بگیرند.

والو گفته است که اگر کیفیت لازم را در یک بازی ببینند، آن را برای فروش در استیم تایید خواهند کرد. با این حال، برخی بازی‌ها که توسط رای‌دهندگان بی‌کیفیت اعلام شده‌اند، شانس پایینی برای گرفتن تاییدیه دارند.

از زمان راه اندازی سرویس گرین‌لایت در آگوست سال ۲۰۱۲، بیش از ۹۰ میلیون رای برای بازی‌ها دریافت شده است. با این حال، در پی نارضایتی شرکت‌های بازی‌سازی متعددی، والو تصمیم گرفته تا راه حل بهتری برای عرضه‌ی بازی‌های مستقل پیدا کند.

با راه اندازی سرویس جدید استیم دایرکت، شرکت‌های بازی‌سازی باز هم باید صد دلار برای عرضه‌ی بازی خود روی استیم پرداخت کنند، ولی اگر بازی آن‌ها ۱۰۰۰ دلار بفروشد، استیم این صد دلار را باز می‌گرداند. به جای رای گیری، متخصصان خود والو تمام بازی‌ها را بررسی خواهند کرد تا از کیفیت بازی و هم‌چنین وجود نداشتن بد افزار مطمئن شوند.

منبع: Polygon

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. mk

    روی دوتا ۲ هم تاثیر داره ؟ چون مردم میتونن با برنامه های فتوشاپ واسه هیرو ها ست بسازن وبعد به رای گیری گذاشته میشه فکر کنم

    1. نه.
      فقط واسه فروش بازی از سوی استودیوهای مستقله.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه