سرویس YouTube Music رسما کار خود را آغاز کرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپ یوتیوب موزیک

یوتیوب چند وقت پیش از تعطیلی سرویس اشتراکی خود به اسم YouTube Red خبر داد. با این حال، در همان زمان هم این شرکت گفت که دو سرویس جدید را جایگزین YouTube Red خواهد کرد. این دو سرویس جدید که «یوتیوب موزیک» (YouTube Music) و «یوتیوب پرمیوم» (YouTube Premium) هستند از امروز رسما کار خود را آغاز می‌کنند.

مثل اسپاتیفای و اپل موزیک اشتراک یوتیوب موزیک هم ماهی ۱۰ دلار است.

سرویس‌های Premium و Music شرکت یوتیوب در ۱۷ کشور مختلف راه اندازی شده‌اند؛ طوری که بیشتر کشورهای اروپایی و هم‌چنین ایالات متحده و استرالیا و روسیه می‌توانند از امروز این دو سرویس جدید یوتیوب را امتحان کنند. البته ماه گذشته امکان استفاده‌ی آزمایشی از YouTube Music برای برخی افراد فراهم شده بود، ولی از امروز همه می‌توانند از دو سرویس جدید یوتیوب استفاده کنند.

سرویس موسیقی جدید یوتیوب به اسم YouTube Music قرار است پلتفرم جدید گوگل برای استریم موسیقی و رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک باشد. سرویس یوتیوب موزیک با یک اپ همراه شده است که طراحی متفاوتی دارد. یوتیوب حتی برای کسانی که از این سرویس روی کامپیوتر استفاده می‌کنند یک رابط کاربری کاملا مجزا طراحی کرده است.

درست همانطور که از یوتیوب و آرشیو بزرگی که دارد انتظار دارید، در اپ YouTube Music هم می‌توانید به آلبوم‌های رسمی، اجراهای زنده و هم‌چنین موسیقی‌های غیر رسمی و مستقل و میکس‌های مختلف گوش کنید. یوتیوب با الگوریتم خود سعی می‌کند همیشه در صفحه‌ی تعداد زیادی موسیقی جدید با توجه به سلیقه‌تان و فاکتورهای دیگر به شما پیشنهاد کند. برای مثال گوگل به سابقه‌ی شما، فعالیت‌هایی که داشته‌اید و مکان‌تان دسترسی دارد، در نتیجه می‌تواند بهترین پیشنهادهای موسیقی را برای‌تان داشته باشد.

اپ YouTube Music

یوتیوب هم‌چنین در جستجوی خود از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا بتوانید برخلاف اسپاتیفای و اپل موزیک دقیقا چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید.

مثل اسپاتیفای و اپل موزیک اشتراک YouTube Music هم ماهی ۱۰ دلار است. البته به صورت رایگان هم می‌توان از YouTube Music استفاده کرد، ولی در حالت رایگان این اپ به شما تبلیغ نشان می‌دهد و هم‌چنین نمی‌گذارد که اپ را ببندید و به گوش کردن موسیقی مشغول شوید.

به صورت رایگان هم می‌توان از YouTube Music استفاده کرد، ولی در حالت رایگان این اپ به شما تبلیغ نشان می‌دهد.

سرویس دیگر یوتیوب یعنی YouTube Premium اشتراک ماهانه‌ی ۱۲ دلاری دارد، ولی در خودش اشتراک YouTube Music را هم جای داده است. با خرید اشتراک YouTube Premium تمام تبلیغ‌های یوتیوب حذف می‌شوند. از طرفی امکان دسترسی به محتوای تولید شده توسط یوتیوب یا همان برنامه‌های YouTube Originals هم با سرویس YouTube Premium فراهم خواهد شد.

کسانی که اشتراک Google Play Music داشته‌اند، به YouTube Premium هم دسترسی خواهند داشت.

گوگل برای اینکه افراد را با سرویس‌های جدید خود آشنا کند، سرویس YouTube Music را فعلا به مدت سه ماه به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar cyrus

    se mah khili khube halla spotify kollan 14 rooze

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه