سنسور دوربین جدید سونی ۲۲٫۵ مگاپیکسل دقت و لرزش‌گیر سه‌محوره دارد

۲۷ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های سونی شاید مخاطب‌های زیادی نداشته باشند، اما این شرکت ژاپنی توانسته است مشتری‌های زیادی برای سنسور‌های‌ دوربین‌اش پیدا کند. مخاطب سنسورهای دوربین سونی، شرکت‌های بزرگی مثل اپل یا سامسونگ هستند؛ طوری که تمام آیفون‌های جدید از سنسورهای دوربین سونی استفاده می‌کنند. شرکت سونی ساعاتی پیش از سنسور دوربین جدیدی رونمایی کرد.

تمام قابلیت‌های مورد نیاز یک دوربین، در سنسور جدید سونی جای گرفته است.

سنسور جدید سونی IMX318 نام گرفته است و دقتی برابر با ۲۲٫۵ مگاپیکسل دارد. طبق گفته‌ی سونی، این سنسور دوربین، اولین سنسوری است که از فوکوس خودکار هیبریدی و لرزش‌گیر تصویر سه-محوره به صورت داخلی بهره می‌برد. یعنی با استفاده از این سنسور، دست در هر طرفی لغزش کند، این سنسور می‌تواند آن را از بین ببرد. قابلیت‌های این سنسور جدید، نیاز شرکت‌های ساخت گوشی را به استفاده از قطعات دیگر برای دوربین‌های‌اش برطرف می‌کنند؛ طوری که شرکت‌ها تنها لازم از سنسور سونی در گوشی‌های‌شان استفاده کنند.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی این سنسور هم باعث می‌شود تا تمام قابلیت‌های مورد نیاز یک دوربین، در سنسور جای گرفته باشند. به همین دلیل هم اندازه‌ی گوشی‌ها و لنز دوربین‌ آن‌ها کوچک‌تر می‌شود و برآمدگی‌ها از بین می‌روند. سونی می‌گوید فوکوس خودکار این سنسور جدید، تنها به ۰٫۰۳ ثانیه زمان برای گرفتن عکس نیاز دارد.

فعلا نمی‌دانیم چه گوشی‌هایی قرار است از این سنسور استفاده کنند، اما احتمالا در ماه‌های آتی، گوشی‌های بالارده‌ای را که از سنسور IMX318 سونی بهره می‌برند خواهیم دید.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar shabkhan

    خیلی عالیه
    امیدوارم فقط توی گوشیای خود سونی بکار ببرن…تا یک مزیت دیگه نسبت به رقبا داشته باشن
    منتظرم z6 رو ببینم
    با این دوربین
    با باتری خیلی بهتر
    با صفحه نمایش ۴k
    و ظاهری متفاوت و زیباتر از قبل
    با سخت افزار قدرت مند
    بدون شک پرچمدار بعدی سونی حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه