سنسور دوربین جدید کانن با دقت بالای‌اش رکورد شکست

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت کانن دیروز به دعوای سر مگاپیسکل دوربین‌ها باز هم دامن زد و دوربینی با مقدار پیکسل بسیار بالا رونمایی کرد. دوربین جدید این شرکت ژاپنی، ۲۵۰ مگاپیکسل دقت دارد؛ طوری که می‌تواند تصاویری با وضوح ۱۹۵۸۰ در ۱۲۶۰۰ پیکسل بگیرد. سنسور APS-H CMOS این دوربین با دقت بالای عکس‌برداری‌اش، رکوردی را برای وضوح تصویر ثبت کرده است.

سنسور جدید کانن، با دقت ۲۵۰ مگاپیکسلی خود، توانایی ثبت تصاویری با بالاترین وضوح ممکن را دارد.

کانن ادعا می‌کند که این دوربین می‌تواند از فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری نوشته‌های کناره‌ی یک هواپیما را ثبت کند. سنسور APS-H کانن بزرگتر از APS-C است. این سنسور معمولا تنها در DSLRهای سری EOS-1D کانن استفاده می‌شود.

این سنسور سرعت بالای خواندن ۱.۲۵ میلیارد پیکسل را در ثانیه دارد. کانن هم‌چنین می‌گوید با اینکه تعداد پیسکل‌ها بالا است، اما دوربین نویز بالایی را هم ثبت نمی‌کند. سنسور APS-H کانن به غیر از عکس، می‌توان فیلم هم ضبط کند؛ آن‌ هم فیلم‌هایی با وضوح تصویر بسیار بالا. وضوح تصویر فیلم‌برداری این سنسور ۳۰ برابر از یک دوربین ۴K دقیق‌تر است، اما سرعت فیلم‌برداری تنها پنج فریم در ثانیه است.

Canon_1

کانن می‌گوید که می‌توان از این تکنولوژی برای ابزارهای جلوگیری از جرم، یا وسایلی که نیاز به ثبت تصاویری با وضوح تصویر بسیار بالا دارند استفاده کرد.

کانن در سال ۲۰۱۰ از سنسور APS-H که دقتی ۱۲۰ مگاپیکسلی داشت رونمایی کرده بود؛ زمانی که حتی فکرش را هم نمی‌کردیم دوربینی مثل EOS 5DS وجود داشته باشد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حمید

    معرکه است!!
    علم داره مثل نور پیشرفت میکنه (یعنی داره جهشی میخونه)
    یعنی چیزی برابر با چشم انسان ولی با بزرگنمایی فوق العاده بالا
    ولی ناراحتم از بابت وطنم
    آمریکا، ژاپن و آلمان کجا هستن
    ولی ما کجاییم
    🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه