سهم اپل و سامسونگ از بازار موبایل کم می‌شود

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌های چینی روزبه‌روز سهم بیشتری از بازار تلفن‌های همراه هوشمند را به دست می‌گیرند. براساس آمار منتشر شده، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه‌ی گوشی‌های چینی ۱۴.۹ درصد بیشتر از سال گذشته بوده و به ۱۴۹ میلیون دستگاه رسیده است. همچنین کل بازار تلفن‌های همراه هوشمند هم با افزایش تولید مواجه شده است. موضوع جالب اینجاست که شرکت‌های سامسونگ و اپل هیچ سهمی در این افزایش تولید نداشته‌اند. گوشی‌های ارزان قیمت  و میان‌رده‌ای که از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کنند، سهم بیشتر بازار را به خودشان اختصاص داده‌اند و این گوشی‌ها در کشور چین با افزایش فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شده‌اند.

در این آمار گفته شده که تولید گوشی‌های چینی بیش از اندازه‌ی میزان خریداران بوده است، به همین دلیل تحلیلگران اعتقاد دارند که تولید این شرکت‌ها تا سه‌ماهه‌ی چهارم امسال کاهش پیدا کند تا میزان فروش گوشی‌ها با میزان خرید آن‌ها برابر شود.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت Digitimes شرکت هواوی بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی موبایل چینی به حساب می‌آید که ۱۴ درصد بازار را در اختیار دارد. سپس شرکت Oppo با داشتن ۱۲.۷ درصد بازار در مکان بعدی قرار دارد. شرکت‌های Vivo و Xiaomi هم به ترتیب ۱۱.۲ و ۱۰.۴ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. این در حالی است که سهم شرکت اپل از بازار کشور چین تنها ۱۰.۸ درصد است. این شرکت قبلا ۱۲ درصد بازار این کشور را در اختیار داشت.

منبع: DIGITIMES

‌‌‌‌‌

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar mahdispd

    ما ک فکو فامیلی بهترین گوشی هایه سامسونگو داریم

  2. Avatar محمدرضا

    یک کره ای دستش آیفون بود کلی خجالت کشیدم…

    فروش سامسونگ در دنیا از سال ۲۰۱۴ هر سال افت داشته. سال ۲۰۱۳ با ۴۴۴ میلیون گوشی در اوج بودن، سال بعد ۵۲ میلیون افت داشتن، سال بعد ۷۲ میلیون.

  3. Avatar سام

    بهتر همون بهتر عموم مردم برند چینی بخرند خودمون میرم امریکایی میخریم.

    1. Avatar Ali S

      راحت باش هر چی دوست داری بخر

      1. Avatar حمید

        گوشی فقط گوشی ساده این مشکلا رو هم نداره
        راحته راحت راحت

      2. Avatar Alireza

        بات موافقم????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه