سواچ جمله‌ی مشهور استیو جابز را به ثبت خود درآورد

۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در گذشته استیو جابز در جریان کنفرانس‌های اپل در لحظات آخر محصولی جدید را معرفی می‌کرد. او قبل از معرفی محصول، سه کلمه‌ی معروف “One more thing” (به معنی یک نکته‌ی دیگر) را بیان می کرد که به نوعی به عبارت انحصاری استیو جابز تبدیل شده بود.

شرکت سواچ یک نام تجاری را برای رسته‌ای از ساعت‌هایش ثبت کرده که همان عبارت سه‌کلمه‌ای معروف استیو جابز است.

هفته‌ی گذشته مشخص شد که «سواچ» Swatch، شرکت سوییسی سازنده‌ی ساعت، این عبارت را یک ماه پس از معرفی اپل واچ به ثبت تجاری خود درآورد.

یکی از دلایلی که ساعت هوشمند اپل، iWatch نام نگرفت این بود که شرکت سواچ اپل را به شکایت تهدید کرده بود. سواچ بهاین دلیل اپل را مورد تهدید قرار داد که iSwatch یکی از نام‌های تجاری این شرکت بود و احتمال این که iWatch و iSwatch با هم اشتباه گرفته شوند، وجود داشت.

Swatch-trademarks-the-One-More-Thing-line.. made-famous-by-Steve-Jobs

این سازنده‌ی سوییسی ساعت، از وارد شدن اپل به صنعت ساعت‌سازی ناراضی است، اگرچه هیچ یک از این دو شرکت در حال حاضر با هم رقابت ندارند. شرکت سواچ اولین ساعت هوشمنداش را امسال معرفی کرد؛ اما این ساعت که با نام تجاری «سواچ تاچ زیرو وان» (Swatch Touch Zero One) شناخته می‌شود، برای بازیکنان والیبال ساحلی طراحی شده است. این رسته برای یک ساعت هوشمند، قشر بسیار محدودی را هدف قرار گرفته و با این حساب یک تهدید برای اپل به حساب نمی‌آید.

شرکت سواچ امروز اعلام کرد که ساعت Touch Zero Two هم هم‌زمان با بازی‌های المپیک ریو دو ژانیرو عرضه خواهد شد. این شرکت سازنده‌ی ساعت در اواخر این سال میلادی ساعت‌های هوشمند جدیدی با پشتیبانی از NFC ارایه خواهد داد؛ به این ترتیب، با کمک چنین دستگاهی می‌توان پرداخت‌های موبایلی را انجام داد.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه