سونی از همین حالا از PlayStation VR پول در می‌آورد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو شرکت مایکروسافت و سونی، چند کنسول بازی اخیر خود را به هنگام عرضه با ضرر فروخته‌اند؛ منظورمان این است که کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن۳ یا ایکس‌باکس وان، هزینه‌ی ساخت‌شان، بیشتر از قیمت فروش آن‌ها بوده است. با این حال، این شرکت‌ها با فروش نرم‌افزار، ضررهای ناشی از فروش کنسول‌ها را جبران می‌کنند. معمولا پس از یکی دو سال، هزینه‌ی ساخت کنسول با قیمت فروش‌اش برابر می‌شود. سونی گفته است که از همان ابتدای عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR، این سخت‌افزار سوددهی دارد.

«شاون لیدن» (Shawn Layden)، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی و مدیرعامل شعبه‌ی امریکای پلی‌استیشن، به وب‌سایت Polygon گفته است:‌ “ما از فروش سخت‌افزار واقعیت مجازی درآمدزایی داریم. از دیدگاه سوددهی، پلی‌استیشن۴ هم روی هر دستگاه فروخته شده سوددهی دارد و این موضوع، یک شبکه‌ی تجاری جدید را در مقایسه با نسل قبلی به وجود آورده است.”

playstationvr-1

مایکروسافت در سال ۲۰۱۳ گفته بود که فروش هر کنسول ایکس‌باکس وان برای‌اش مقداری ضرر دارد، اما به دنبال این هستند تا بتوانند این رقم را به پایین‌ترین مقدار خود برسانند. «یوسف مهدی»، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس، در سال ۲۰۱۳ گفته بود که سود اصلی مایکروسافت از ایکس‌باکس لایو و بازی‌ها و دیگر سرویس‌های ایکس‌باکس است.

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شده است. فروش این هدست واقعیت مجازی برای سونی بسیار خوب بوده است، طوری که سونی گفته نمی‌تواند به تقاضای بالا برای این هدست پاسخ دهد.

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد قاسمی

    ولی حالی میده

  2. Avatar Arshia

    خیلی گرونه ! کاش این هم با ضرر می فروختن !

  3. Avatar فرخ کاردان

    خط دو منظور پلی استیشن ۴ نیس؟!

  4. Avatar مجتبی

    چه زمانی وارد ایران میشه و قیمتش چقدره ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه