سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت را زیر آب نبرید!

۱۰ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت را زیر آب نبرید!

سونی دیروز دو گوشی رده بالای اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت را معرفی کرد که هر دوی آن‌ها در برابر آب و گردوخاک مقاوم هستند. گرچه هر دوی این گوشی‌ها گواهینامه‌ی IP68 دارند، سونی می‌گوید که شما نباید آن‌ها را کاملا به زیر آب فرو ببرید! این در حالی است که به طور معمول برخورداری از گواهینامه‌ی IP68 به این معنی است که گوشی باید بتواند تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

در ادامه می‌توانید متنی را که سونی در وب‌سایت خود در رابطه با مقاومت اکسپریا XZ1 (و اکسپریا XZ1 کامپکت) در برابر آب نوشته است بخوانید:

اکسپریا XZ1 در برابر آب مقاوم و در برابر گرد و غبار محافظت شده است، بنابراین اگر در باران گیر کردید یا خواستید کثیفی گوشی را زیر شیر آب بشورید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ ولی فراموش نکنید که تمام پورت‌ها و کاورهای متصل به گوشی باید به شکل محکم بسته شده باشند. شما نباید گوشی را به طور کامل به زیر آب ببرید، یا آن را در معرض آب دریا، آب شور، آب کلردار، یا مایعاتی نظیر نوشیدنی‌ها قرار دهید. نقض این موارد و استفاده‌ی نادرست از گوشی ضمانت آن را بی‌اعتبار خواهد کرد. این گوشی در تست نفوذ IP65/68 آزموده شده است. توجه کنید که اکسپریا XZ1 یک پورت USB بدون درپوش برای شارژ و اتصال دارد. پورت USB باید پیش از شارژ کردن گوشی کاملا خشک شده باشد.

حال تصمیم با شماست. هرچند ممکن است اکسپریا XZ1 و اکسپریا XZ1 کامپکت بتوانند مدتی را زیر آب دوام بیاورند، ولی بهتر است این موضوع را امتحان نکنید. شاید دلیل گفته‌های سونی این باشد که آزمایش‌های مربوط به گواهینامه‌ها در شرایط کنترل شده‌ی آزمایشگاهی صورت می‌گیرند که ممکن است با شرایط واقعی متفاوت باشد.

لازم به یادآوری است که سونی در مورد گوشی‌های قبلی خود از جمه اکسپریا XZ پرمیوم هم همین موارد را گفته بود: شما نباید این گوشی را به طور کامل به زیر آب ببرید. بنابراین تغییری در سیاست‌های سونی اتفاق نیفتاده است. با این حال ما ترجیح دادیم این موارد را دوباره برای مشتریان بیان کنیم، چرا که خیلی از افراد تمام متن‌های ریز زیر وب‌سایت‌ها را مطالعه نمی‌کنند.

شاید بپرسید آیا سایر تولیدکنندگان مثل سامسونگ و ال‌جی هم در مورد گوشی‌هایی نظیر گلکسی S8 یا LG G6 چنین اخطارهایی را به کاربران می‌دهند؟ خیر، بر اساس گفته‌های آن‌ها فرو بردن این گوشی‌ها در آب تا عمق ۱.۵ متری برای حداکثر ۳۰ دقیقه، کاملا ایمن است.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    با سلام ، فقط میخواستم بگم گوشی های سونی واقعا از لحاظ کیفیت و ماندگاری چند سر و گردن از گوشی های دیگه جلوترن – فقط شاید اپل بتونه باهاش رقابت کنه. تو کشور ما هم که قیمت گوشی سربه فلک میکشه، یه گوشی میخریم ، مجبوریم چندین سال ازش استفادش کنیم ، سونی بهترین برنده ، من خودم از سال ۹۳ یدونه xperia z2 دارم ، واقعا محشره ، تا اندوروید ۶ رو هم بهش داده، واقعا بعد ۳ سال ، روز اول چجوری بوده الانم دقیقا همونه، یعنی راحت تا ۳ سال دیگه کاملا جوابمو میده، سامسونگ و غیره عمرا بتونن اینهمه سال بدون کندی و هتگ و لگ کار کنن، خلاصه اگه یه گوشی ای میخوان که ۴-۵ سال راحت بدون دردسر کار کنین باهاش، تو اندرویدی ها فقط سونیه مخصوصا پرچم داراش
    ببخشید طولانی شد، ممنون که خوندید

  2. Avatar احمد

    سونی ید طولانی داره در ضد ابی این سخنشم از دلسوزی داره میزنه که میگه اقای من برادر من عزیزم من … زیر اب نبر شاید یادت رفته باشه یدونه درپوش رو ببندی یا گوشیت زمین خورده باشه ترکی ایجاد شده تو خبر نداری زیر اب میبری میسوزه . اون شعار ۱.۵ مترو از اول سونی میداد. الانم داره فقط هشدار میده عینه یه ادم دلسوز که عزیزشو نصیحت میکنه .
    پس بیاد بگه اره همه رو شیط کنه بفرست توی اب هیچیش نمیشه… بعد بیاد بسوزه اینجا هم که (ایران) هیچی بلد نیستن تعمیر کنن قطعه هم ندارن پول خرید یه گوشیم که سر به فلک میکشه حالا خر بیار باقالی بار کن اینطوری خوبه بگه به ضرر حرف بزنه

  3. Avatar مهدی

    من همیشه دیجی کالا رو به خاطر نقد های بیطرفش دوست داشتم ولی اون طور که معلومه اینجا بیطرف بودن رو رعایت نکرده و قصدش تخریب برند اصیل و معتبر سونی هستش. سونی این موارد امنیتی رو در گوشی های قبلیش هم مینوشت. بنده خودم xperia Z دارم و چهار ساله ازش استفاده میکنم و بارها شستمش. من به کیفیت سونی اعتماد کامل دارم.
    ببخشید اگر طولانی شد. موفق باشید

  4. Avatar hani

    چه خبر بی طرفانه ای !

  5. Avatar Milad

    اگه فقط یک شرکت باشه بتونه گوشی ضد اب بزنه اون سونیه… پس اگر سونی گوشیش در زیر اب مشکل پیدا میکنه شک نکنید قبل از اینا برند های دیگه دچار مشکل میشن، زمانی سونی اریکسون اکسپریا اکتیو ضد اب تولید کرد سامسونگ ساعت ضد اب هم نداشت!!! سونی سال ها توی این کار تجربه داره پس باید از این لحاظ سونی رو برتر از هر برندی دونست…

    1. Avatar mrm82

      دلیل نمیشه که چون سونی سالهاست تو اینکاره و قبلا از همه بهتر بوده شرکت های دیگه حتما به این مشکل برخوردن . سامسونگ و بقیه شرکت ها هم دارن تلاش میکنن تا بهتر بشن و ممکنه از سونی بهتر باشن پس نباید بدون فکر بگیم که چون سونی به این مشکل خورده پس بقیه هم همین مشکلو دارن. با تشکر از دیجی کالا

      1. Avatar Milad

        کسی که فکر نکرده و کامنت گذاشته شمایی این ۱، ۲_شرکتی مثل سونی هیچ وقت پس رفت نمیکنه بلکه هر روز از روز قبل بهتر میشه، ۳_ اکسپریا زد ۲ و گلکسی اش ۵ با هم معرفی شدن برو فیلم مقاومت در برابر اب جفتشون ببین بعد بیا بدون فکر ج منو بده ok?!!!!!

  6. Avatar هم وطن

    سلام
    با این نقدی که شما کردید بیشتر خواستید بگید برند سونی بدرد نمیخوره و سامسونگ و ال جی بهتره اما هیچی مثل سونی نیست

  7. Avatar عادل

    بر اساس گفته‌های سامسونگ و ال جی گوشیهای خود را داخل آب ، تا عمق ۱٫۵ متری برای حداکثر ۳۰ دقیقه، فرو ببرید تا ببینید کاملاً ایمن !!!!!!!!! هست یا نه … امتحانش سادست … فقط یادتون باشه بعدش هم به گفته ها فکر کنید !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه