سونی برای توسعه‌ی تکنولوژی اینترنت اشیا، Altair Semiconductor را خرید

۷ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت «سونی» (Sony) ضمن تمرکز بخشی از فعالیت‌های خود روی حوزه‌ی اینترنت اشیا (IoT) اقدام به خرید Altair Semiconductor کرده است.

Altair Semiconductor یک شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌های LTE است که از سال ۲۰۰۵ تاسیس شده. تکنولوژی LTE شیوه‌ای برای ارتباط بی‌سیم از طریق اینترنت با سرعت بالاست که روی گوشی‌های هوشمند و سامانه‌های اطلاعاتی فعال می‌شود.

هزینه‌ کردن ۲۱۲ میلیون دلار برای خرید این شرکت چیپ‌ساز مقدمه‌ی تغییرات بزرگی در زمینه‌ی تکنولوژی حسگرها و جهت‌یابی است

با تراشه‌های LTE نه تنها گوشی‌های هوشمند، بلکه سایر دستگاه‌های برقی و هوشمند و حسگرها (مثل زیراندازهای ورزشی هوشمند یا وسایل آشپزخانه) هم به واسطه‌ی اینترنت اشیا به یکدیگر مرتبط شوند.

هزینه‌ کردن ۲۱۲ میلیون دلار برای خرید این شرکت سازنده‌ی تراشه، مقدمه‌ی تغییرات بزرگی در زمینه‌ی تکنولوژی حسگرها و جهت‌یابی است و سونی با خرید Altair Semiconductor شانس بزرگی نسبت به سایر رقبای خود، از جمله اینتل، اریکسون و نوکیا، کسب کرده است.

به علاوه سونی اعلام کرده که قصد دارد تجارت Altair را گسترش بدهد و بخش‌های مختلف سونی مانند سیستم ماهواره‌ای جهت‌یابی جهانی (GNSS) و حسگرهای عکس را با چیپ‌های مدرن Altair تلفیق و نسل جدیدی از دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا را تولید کند.

سونی با این تکنولوژی، به همراه دیتاهای ۴G می‌تواند نسل تازه‌ای از گجت‌ها را تولید کند و شاید بتواند اینترنت اشیا را بدون این‌که در محدوده‌ی Wi-Fi باشند، تامین کند. ضمنا تکنولوژی LTE در مقایسه با تکنولوژی فعلی کم‌مصرف‌تر است.

در حال حاضر اینترنت اشیا تنها با بلوتوث یا در محدوده‌های Wi-Fi قابل اجرا است.

منبع: Engadget و Tech Crunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سرو

    سونی اخیرا داره تخت گاز میره….بدجور داره سرمایگذاری میکنه روی صنعت موبایل و IoT و سنسور دوربین…منتظر خبرهای خوب از سونی این غول تکنولوژی میمونیم…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه